Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Hier kunnen we inspireren in een instagramwaardige omgeving''

Textaafoam verhuist terug naar roots met vernieuwd Experience Center

De groothandel in meubelstoffen Textaafoam is weer gevestigd in de stad waar haar roots liggen, Tilburg. Het familiebedrijf betrok vorig jaar een nieuw, imposant gebouw met een Experience Center, waar inspiratie, kennis en beleving rondom meubelstoffen centraal staan.

''We wilden af van de verschillende magazijnlocaties, vertelt Chantal Vorstenbosch (Manager Marketing) in het gloednieuwe Experience Center in Tilburg. ''Dat is een van de redenen dat Textaafoam verhuist is naar dit zeer duurzame pand dat nu onze hele voorraad huisvest. In Tilburg, de stad waar het voor Textaafoam in 1970 allemaal begon vieren we dit jaar ons 50 jarig jubileum.

Het bedrijf werd opgericht door opa van der Aa die handelde in meubelstoffen en foam. Dat laatste is totaal weggevallen, maar in de merknaam is de 'Aa' nog terug te vinden, als eerbetoon aan de familie. Naast het feit dat Tilburg de stad is waar het bedrijf is opgericht, is het ook een belangrijke logistieke hotspot, een Brabantse stad met een rijke historie en veelbelovende toekomst in de textielindustrie.''

Chantal in het gloednieuwe Experience Center te Tilburg.

Experience Center
Textaafoam levert de Europese meubelindustrie een rijk assortiment aan meubelstoffen. ''Wij voegen vanuit een traditionele rol waarde toe aan het creatieve keuzeproces van klanten. Hiervoor hebben we een nieuw Experience Center in ons nieuwe pand gecreëerd. We vinden het belangrijk onze klanten goed te faciliteren. Dit doen we door onze kennis over  stoffen te delen en ons assortiment zo toegankelijk mogelijk te maken. Wij bieden altijd persoonlijk advies in de keuze van meubelstoffen. Van een enkele stof tot een compleet concept – onze specialisten ondersteunen B2B inkopers, stylisten en designers bij hun specifieke vraag. Workshops en meetings organiseren we voor bedrijfsdesign- of verkoopteams en klanten, bijvoorbeeld om een nieuwe stoffencollectie te introduceren. ''Hier kunnen we inspireren in een instagramwaardige omgeving.'' 

In het Experience Center hangen tal van stoffen, die gescand kunnen worden op technische eigenschappen. Deze zijn direct zichtbaar op een groot scherm. Ook zijn er stalen te vinden en diverse creatieve moodboards. ''Inkopers, interieurstylisten en ook architecten kunnen hier op afspraak bijvoorbeeld voor en met hun klant op bezoek komen om zo een complete ervaring te bieden rondom het keuzeproces van meubelstoffen.”


Een impressie van het Experience Center.

2500 SKU’s
Jaarlijks brengt Textaafoam 15 tot 20 nieuwe stoffen op de markt in een uitgebreide range van -tot wel 20- kleuren. De inspiratie voor nieuwe stoffen haalt het bedrijf uit internationale beursbezoeken, trends en de vraag en behoefte die er is vanuit de markt. 'Onze nieuwe artikelen liggen 1 tot 2 jaar voor op de trends of sluiten juist aan bij de actuele consumentenvraag. Daarnaast bestaat het assortiment uit goede basisstoffen, klassiekers en echte evergreens'', licht Chantal toe. Alles ligt in de diverse kleurvariaties op voorraad in het centrale magazijn van de nieuwe locatie.

De groothandel heeft naast de meer traditionele stellingen ook een semi-automatisch magazijn. Dit kranensysteem verzorgt de in- en uitvoer van artikelen richting de snijtafels waar de stoffen door vakmensen met de hand gesneden en gecontroleerd worden. Zo blijft de prijs/kwaliteitverhouding, waar Textaafoam bekend om staat, onaangetast.


Een blik in het grote magazijn.

Proposte
De internationale beurs Proposte komt weer in zicht. Hier presenteert Textaafoam jaarlijks de nieuwe stoffen aan haar relaties. De stoffen vullen het bestaande assortiment aan zodat op elk prijsniveau een actueel aanbod blijft bestaan. De stoffen worden in nauwe samenwerking ontwikkeld met- en geproduceerd door diverse partners. ''Hierdoor kunnen onze klanten hun successtoffen behouden en tegelijk uitbreiden met stoffen of kleuren van het moment”, besluit Chantal. 

Meer informatie:
Textaafoam
info@textaafoam.nl 
www.textaafoam.nl