Het Belgische online design- en interieurplatform Decovry heeft zijn Duitse concurrent Monoqi overgenomen. Dit om, naar eigen zeggen, Europa's grootste marktplaats voor design en lifestyle-items te worden. Monoqi was tot heden ''een van de grootste medespeler op de Europese markt'' maar deze zal na de overname als merknaam van de markt verdwijnen.
Na de integratie en het uitfaseren van het merk Monoqi zal het lidmaatschap van Decovry verdubbelen tot vijf miljoen. Het Belgische bedrijf denkt dat zijn inkomsten uit internationale verkopen in 2020 ook zullen verdubbelen. Wat marktaandeel betreft, loopt Decovry al voor in België, Nederland en Frankrijk; de overname van Monoqi zal het bedrijf helpen uit te breiden via het VK en Duitsland. “Het is een ongelooflijke kans om de Duitse markt in te duiken. De Duitsers hebben een diepgewortelde passie voor innovatieve design- en lifestyleproducten, en we geloven dat we nog beter dan ooit aan hun behoeften in geweldige designdeals en dagelijkse inspiratie kunnen voldoen, ”zegt Steven Coppens, CEO van Decovry.