De Cosentino Group heeft een record verbroken. In het afgelopen jaar is voor het eerst de drempel van 1.000 miljoen euro omzet overschreden. Dat meldt dagblad El Economista in een interview met Santiago Alfonso, Vice President van Marketing en Communicatie van Cosentino.
Topmodel Cindy Crawford in een campagne van Cosentino.
“We hopen het doel te bereiken om te blijven groeien met dubbele cijfers, in sommige markten meer dan in andere. De voorspellingen laten zien dat we dit jaar rond de 10 procent groeien. Over het algemeen is het saldo zeer positief met omzet- en werkgelegenheidsgroei: we gaan de 5.000 werknemers aantikken, waarvan 2.600 in Spanje en 2.400 in Andalusië", zegt Santiago Alfonso tegen El Economista.
Tijdens de periode 2019-2021 zal het bedrijf een specifiek investeringsplan voor het merk Silestone van 133,6 miljoen euro toewijzen. Deze investering vertegenwoordigt ook een stijging van 136% ten opzichte van dezelfde periode van drie voorgaande jaren (2016-2018), waar de uitgevoerde investeringen voor Silestone 56,5 miljoen euro bedroegen. Deze goedkeuring van het Cosentino-referentielabel is met name in 2019 tot uiting gekomen, sinds het totaalbedrag dat is vastgesteld voor de huidige periode van drie jaar, alleen tijdens dit jaar is in totaal al meer dan 100 miljoen euro vastgelegd.