Voor de internationale beursorganisator Easyfairs, vooral bekend van beurzen als InCoDa en TrendZ, was 2019 een zeer bijzonder jaar. Dat zegt Head of Events Interior & Retail Mascha de Bruin. "We hebben geweldige mooie shows neergezet met steeds weer vernieuwingen en verbeteringen. Als ik terug kijk naar InCoDa en Trendz 2019 dan ben ik bijzonder trots. We hebben vernieuwingen toegevoegd zoals bijvoorbeeld kennisprogramma’s en inspiratie. Een Influencers Café op InCoDa met medewerking van Luxaflex en een ‘Trendz Experience’, ‘Trendz Café’ en ‘Bloem&Blad plein’ op Trendz. Daarnaast zijn er steeds weer meer bezoekers geweest wat een geweldig mooi resultaat is."
Wat was een hoogtepunt voor Easyfairs?
Mascha: "Hoogtepunt was toch wel de lancering van de nieuwe brands en logo’s op Trendz en InCoDa. Met een topteam hebben we samengewerkt waaruit een nieuwe look and feel is voortgekomen die verfrissing biedt en meer passend bij de community. Hier ben ik echt bijzonder trots op. Ze zijn beide creatief, speels, passend bij 2020 en verder met een juiste vertaalslag naar de shows.
Daarnaast hebben we op Trendz ‘Next Level’ geïntroduceerd, de vernieuwde tweede verdieping van de Evenementenhal in Gorinchem voorzien van alle nieuwste technische mogelijkheden, een foyer en congreszalen. Ook dat was voor Trendz zeker een hoogtepunt."
Met welk gevoel heb je 2019 afgesloten?
"Ik heb 2019 met een geweldig gevoel afgesloten. Bedrijven hebben vertrouwen in InCoDa en Trendz. Bezoekers zien de vernieuwingen en toevoegingen en dat wordt gewaardeerd. Daar doen we het voor!"
Wat ga je anders doen in 2020?
"Wat ik precies anders ga doen vind ik lastig te melden. Dat komt ook doordat ik geen voorstander ben van copy/paste. Ik vind dat er altijd een vorm van vernieuwing op een show aanwezig moet zijn. Vernieuwing houd me up-to-date, scherp en creatief."
Staan er nog bijzondere dingen op de planning in 2020?
"Jazeker. We gaan de ‘digitale draagtas’ invoeren op de titels. ‘Touch and Collect’ en ‘Visit Connect’ worden kreten die straks niet meer weg te denken zijn. Bezoekers én exposanten worden voorzien van de nieuwste marketing technologieën en daarmee wordt een beursbezoek en beursdeelname nog efficiënter. Iedere bezoeker ontvangt straks een ‘smart badge’ waarin een chip is verwerkt. Met deze badge kan de bezoeker exposantenstands scannen waarin hij of zij geïnteresseerd is en graag meer informatie over wil ontvangen. Na afloop van het beursbezoek ontvangt de bezoeker een e-mail met daarin een overzicht van alle exposanten die hij of zij gescand heeft, de digitale draagtas. Daarnaast is er een vernieuwde tool voor de exposanten genaamd ‘Visit Connect’. Leads genereren was nog nooit zo makkelijk. Uiteraard gaan we hier voorafgaand aan de shows maar ook tijdens de shows veel aandacht aan geven.
We beginnen 12 t/m 14 januari 2020 met Trendz voorjaar in Evenementenhal Gorinchem.
Vervolgens hebben we eind augustus Trendz najaar en in september InCoDa, de 3de editie van Velovak, een fietsvakbeurs en de VTU Uitvaart Vakbeurs, een b2b show voor de uitvaartsector."
Meer informatie:
www.easyfairs.com