Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Toevoegen van gemak gaat steeds grotere vormen aannemen"

BNS Crisp: Dit zijn de trends voor 2020

BNS Crisp, de Beroepsvereniging voor Nederlandse Stylisten viert dit jaar haar 10-jarig bestaan. Kennis uitwisselen, kruisbestuiven en de verdere ontwikkeling van het vak zijn sleutelwoorden. "Belangrijkste rol van onze kant is zorgen dat stylisten zo goed mogelijk op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen, zodat ze hun werk steeds beter kunnen uitvoeren", vertelt Carin Frijters, voorzitter van BNS Crisp.


Carin Frijters: "Mensen proberen een stukje rust te creëren door groen toe te voegen aan hun woonomgeving."
 
Vergroenen
Wanneer Carin wordt gevraagd naar de trends voor 2020 op interieurgebied geeft ze aan dat zij als vereniging beginnen met het ontdekken van nieuwigheden door naar buiten te kijken. Carin: "De wereld raakt overbevolkt, en de marktontwikkelingen nemen steeds grotere vormen aan, ook in Nederland. We zien dat er steeds meer eenpersoons-huishoudens ontstaan. De ontwikkeling van zogeheten Tiny Houses speelt hier naadloos op in."

"Daarnaast zien we steeds meer een trend in co-living, er ontstaan meer studentenhuizen voor niet-studenten om kosten te delen, maar ook omdat de hybride bewoner er steeds vaker niet permanent verblijft. Door de verstedelijking zien we dat het vergroenen van leef- en werkomgevingen in steden steeds belangrijker wordt. "Mensen hebben een steeds drukker en hectischer leven en proberen een stukje rust te creëren door groen toe te voegen aan hun woonomgeving. Dit zien we ook terug in zakelijke omgevingen zoals retail en horeca", vervolgt Carin. 



Duurzaamheid
"De tweede trend die we meer en meer zien is duurzaamheid, de wereld wordt steeds voller, er wordt roofbouw op de wereld gepleegd. De nieuwe generatie is veel meer bezig met duurzaamheid en hecht steeds minder waarde aan spullen. Ontwerpers moeten daardoor op zoek naar nieuwe materialen om mee te werken. Het is aan BNS Crisp om stylistes daar goed over te informeren, zodat zij voor zichzelf een (nieuwe) foodprint kunnen gaan ontwikkelen de komende jaren", vertelt Carin.

Smart Living
"Smart Living is natuurlijk al langer bekend, maar dit gaat steeds verder. Er zijn badkamermerken die zorgen dat je niet meer na hoeft te denken over wanneer je je pillen in moet nemen of die een seintje geven wanneer de tandpasta op is.
In dat domein is zoveel te doen, we zien dit ook echt als een trend die niet meer weg gaat. Het toevoegen van gemak in woon- en leefomgevingen gaat steeds grotere vormen aannemen."


Een foto uit het digitale magboek, dat speciaal voor het tienjarig jubileum is gemaakt. 

Rol van zintuigen
"De rol van zintuigen in het interieur neemt ook een steeds grotere vorm aan. Veel stylisten zijn voornamelijk bezig met kleur, vorm en materiaal, maar het is steeds belangrijker om uit te vinden wat dat doet met je gemoed. Een kleur kan je gemoed prikkelen, iemand aanzetten tot actie of juist zorgen voor rust. Dit steeds meer ontdekken is zeker een trend voor de komende jaren", aldus Carin. "In ons digitale BNS Crips jubileum magboek lees je op pagina 21-23 meer hierover."

Wanneer Carin wordt gevraagd naar de trendkleuren voor het komende jaar geeft ze aan dat alles mogelijk is. "Ik denk dat alles kan qua kleuren, afhankelijk natuurlijk van je stijl en smaak. Maar er zijn legio mogelijkheden. Aan de ene kant zien we verstilling in het interieur door minimalisme, weinig kleur en vergrijzing. Aan de andere kant zien we ook het eclectische, het Space for being: 'waar voelt men zich goed bij'. Ook de rijkdom van het eclectische interieur en de diepgang door de inzet van alle zintuigelijke stimuli zoals in het voorbeeld van Google A space for being."  

"Jezelf thuis voelen in je eigen huis wordt steeds belangrijker voor de mensen. Ze zijn druk en steeds meer bezig buiten de deur waardoor ze thuis een rustmoment willen ervaren. Daarnaast wordt het door de inzet van technologie steeds makkelijker om je woon- en leefomgeving aan te passen aan je gemoed. Een ding staat vast: er gebeurt zoveel, kennis delen is noodzakelijk. Dit doe je als stylist, wat vaak eenpitters zijn, echt niet meer alleen " 

Meer informatie:
BNS Crisp
info@bnscrisp.nl  
www.bnscrisp.nl