Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog van Indra Stas, oprichtster Stas Home Déco:

'Plannen, plannen en nog eens plannen'

Indra Stas (41) is sinds 2016 oprichter van Stas Home Déco, het Home & Lifestyle sales agency in de Benelux voor tien merken en woont als Belgische in Nederland. Ze schrijft over wat haar opvalt in het interieurnieuws of wat ze meemaakt als jonge ondernemer in de interieurwereld.

Deze maand is mijn thema plannen, plannen en nog eens plannen. Van budgetten tot marketing en terug. Elk merk moet de revue passeren en wordt besproken voor 2020. Wat een titanenklus, maar wat verschrikkelijk tof om te doen.

Plan-tijger of niet
Ik moet eerlijk toegeven, ik ben niet zo’n plan-tijger. Mij maak je echt 100 keer gelukkiger met klantenbezoeken of beursdagen. Achter een computer zitten gaat allemaal prima en het is ook echt productief, alleen de glimlach gaat er wel af bij me na een paar uur. Budgetten staan dus niet hoog op mijn wensenlijst, maar ja, ze zijn noodzakelijk. Dit jaar heb ik daar bewust een marketingtraject aan vastgekoppeld. Met elk merk heb ik een meeting ingepland om te weten wat er komen gaat en hoe we daar samen zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Doodnormaal zou je denken, maar als jonge ondernemer staan die structuren natuurlijk allemaal nog niet. Het is dus nu de kunst om én de structuur te maken én de inhoud te bedenken.

Meten is weten
Onze merken zijn vaak jonge merken en ondernemers, afgewisseld met enkele oude rotten in het vak. Voor de ene is alles splinternieuw en voor de andere is de markt sterk aan het veranderen. Het is dus erg belangrijk om nieuwe producten, nieuwe promoties en nieuwe media goed te volgen en te meten. Alleen zo kunnen we volgend jaar nog sterker worden en een nog beter pakket neerzetten. Niet alleen voor het merk, maar vooral ook voor onze klanten. Uiteindelijk ben je als agent langs beide kanten een verlengstuk. Als winkel kan je immers niet zonder merken en als merken niet zonder verkoop. Met de budgetten en besprekingen brengen we dit soort onderwerpen in kaart.

Nieuw, nieuw, nieuw
De grootste uitdaging tijdens het plannen zijn de nieuwigheden. Voor 2020, hebben we zomaar 3 nieuwe merken in ons portfolio. Twee daarvan zijn al goed gefundeerde merken met veel informatie en structuur, maar er zit er ook 1 bij die net de markt komt oprollen. Voor hen is het starten met een nieuwe agent en wij moeten de merken volledig leren kennen. En dat allemaal omzetten in cijfertjes en todo’s. 

Ik zeg het je, tegen eind december ben ik dus wél een plan-tijger!

Publicatiedatum: