Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview Sonia Wedell-Castellano, Global Director DOMOTEX

"Beurs trekt bezoekers van hoog niveau; 90% speelt beslissende rol in aankoopbeslissing"

Iets meer dan een jaar geleden nam Sonia Wedell-Castellano de verantwoordelijkheid als Global Director van vloerenbeurs Domotex. Wat heeft ze tot nu toe bereikt? Welke exposanten zijn blikvangers op de komende beurs? In een interview met haar gaat ze uitgebreid in op Domotex 2020 en alles wat daar bij komt kijken.

Sinds een jaar ben je aangesteld als Global Director. Wat heb je tot nu toe bereikt?
In antwoord op de wensen van onze exposanten en bezoekers, hebben wij wijzigingen gebracht in de lay-out van de beurs. Voorheen bevonden premium leveranciers zich vlakbij de speciale vitrine van Framing Trends. Ze zullen nu teruggaan naar hun traditionele marktomgevingen, in de respectieve hallen. Voor bezoekers betekent dit kortere afstanden en eenvoudiger oriëntatie op de site. Wij richten onze doelgroepen ook op een nog meer gedifferentieerde en meer gerichte manier. We hebben ook het concept van onze klassieke "Preview" -pers opnieuw beoordeeld: conferenties en touren nu door belangrijke mediasteden, bezoeken redactiekantoren en organiseren informele diners, waarvoor we zowel exposanten als partners uitnodigen en de pers - een netwerkevenement met het oog op 2020.

Wie zijn enkele van de meer interessante exposanten waar bezoekers naar uitkijken tijdens het evenement?
Met naar verwachting zo'n 1.500 exposanten is de lijst al vrij lang, dus ik zal er slechts enkele noemen: Rug Star van Jürgen Dahlmanns, Naziri, Creative Matters, Galleria Battilossi, Rica Basagoiti zal worden getoond in het segment handgemaakte tapijten. In de categorie machinaal geweven tapijten kijken we uit naar Oriental Weavers, Carmel Carpet, Royal Hali, Prado Egypt, Stefany en Reinkemeier. US Floors, Windmöller, Moderna (MeisterWerke) en IVC tonen hun elastische vloerbedekkingen, terwijl ter Hürne, Decospan, BIMBO, SWISS KRONO en Forestry Timber parket, hout en laminaat zullen presenteren. Mapei, Selit, Välinge, Unifloor, Uzin Utz en Küberit zijn enkele fabrikanten van installatietechnologieën.

Wat is de verhouding tussen binnenlandse en buitenlandse exposanten?
Van alle Deutsche Messe-evenementen is DOMOTEX verreweg de meest internationale. Dit geldt zowel voor exposanten als voor bezoekers. Duitse exposanten zijn goed voor ongeveer 12% van de displayruimte, met een internationaal aandeel van 88%.

Hal 8 wordt nu volledig gewijd aan de Framing Trends display. Wat kunnen bezoekers daarvan verwachten - en wat is er nieuw?
In Hal 8 zullen bezoekers worden verwelkomd door een grote textielhorizon met projecties van sfeerbeelden. Ons nieuwe hoofdthema "ATMYSPHERE" gaat in op hoe
vloeren ons gevoel van welzijn kunnen verbeteren.

Ons partnerbureau Schmidhuber zal bovendien vier paviljoens organiseren met gemeubileerde themakamers, om het hoofdthema nog tastbaarder te maken. 'Hotel - Sustainable ' illustreert bijvoorbeeld de impact van materialen en meubels. 'Wellness - Green Living' benadrukt gezondheidsbevorderende en milieuvriendelijke aspecten. 'Conference - More than Floor' richt zich op akoestische oplossingen en gaat helemaal naar gestoffeerde zitlandschappen, terwijl 'Health - Wellbeing' een yogaruimte biedt voor ontspanning.

Wat biedt DOMOTEX zijn bezoekers naast interessante exposanten?
Voor topkopers uit de groothandel en de detailhandel bieden we een speciaal servicepakket aan om hun bezoek aan DOMOTEX zo aangenaam mogelijk te maken.

Vakmensen kunnen uitkijken naar een meer geavanceerde "Treffpunkt Handwerk" - een forum met onderwerpen variërend van de uitdaging van digitalisering voor ambachtslieden en onderwerpen met betrekking tot personeel en het werven van jong talent tot de huidige producttrends en geavanceerde toepassingstechnieken.

Op alle vier de dagen van het evenement zal er ook een breed scala aan presentaties zijn van gerenommeerde architecten, gevolgd door discussies. Dit jaar kunnen exposanten voor het eerst deelnemen aan paneldiscussies.

Wat zijn de belangrijkste USP's van DOMOTEX?
Wij zijn 's werelds enige wereldwijde zakelijke platform voor tapijten en vloerbedekking. Bij Domotex kan men een overzicht krijgen van de nieuwste trends en ontwikkelingen op de internationale markt en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen. De show trekt bezoekers van een extreem hoog niveau, van wie bijna 90 procent een beslissende rol speelt in de aankoopbeslissingen van hun bedrijven.

DOMOTEX 2020 vindt plaats van 10 tot 13 januari (vrijdag - maandag) in Hannover.
www.domotex.de 

Publicatiedatum: