Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FOTOREPORTAGE NEDERLANDSE & VLAAMSE DEELNEMERS

Meubelbeurs Brussel trekt 18.994 bezoekers

Met 274 exposanten uit 18 landen kende Meubelbeurs Brussel een succesvolle editie. Het aantal bezoekers groeide van 18.334 in 2018 naar bijna 19.000 in 2019, om precies te zijn 18.994. Volgens de organisatie deed zeker 95% van de deelnemers goede zaken. Vooral op zondag en maandag werden de nodige orders geschreven. 

Bekijk hier de complete fotoreportage die Wonen360 maakte.

De 82e editie van Meubelbeurs Brussel gaat de geschiedenisboeken in als geslaagd. Hoewel de verkoop in de meubelhandel in België – nog steeds de grootste bezoekersgroep – in 2019 niet goed was, lijkt het nu toch weer de goede kant op te gaan. Heel veel Belgische meubelfabrikanten zitten midden in een cultuuromslag, waarvan zij de komende jaren ongetwijfeld de vruchten zullen gaan plukken. De exposanten hebben zich in ieder geval van hun beste kant laten zien, met prachtige standen en heel veel nieuwe modellen, zo leert een rondgang van Wonen360 langs de stands van (vrijwel alle) Nederlandse en Belgische deelnemers.

Van de 274 exposanten kwamen er 109 uit België en 70 uit Nederland. Voor bezoekers is een vakbeurs de plaats bij uitstek om nieuwe trends te ontdekken. Dit jaar lag de nadruk op klimaatverandering (veel circulaire producten), de contractmarkt (steeds meer exposanten komen naar Brussel met producten voor de inrichting van restaurants, hotels, rusthuizen, kantoren etc.) en de toenemende individualisering en bewustwording over het eigen interieur (de tijd van de vaste sets is definitief voorbij). 

Opvallend
De exposanten hadden weer veel tijd en aandacht geschonken aan de styling van de stands. Er was veel groen terug te vinden en veel trendy kleuren als oud-roze, oker geel en mosgroen. Daarnaast bleven de trends als hout gecombineerd met staal ook niet uit en blijven de zitmeubelen in velours nog steeds hot.

Meer informatie:
Meubelbeurs Brussel
www.meubelbeurs.be