Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

"De vernieuwingen werden goed ontvangen"

Dôme Deco kijkt tevreden terug op Homeshows

Het team van lifestylemerk Dôme Deco kijkt tevreden terug op de onlangs gehouden homeshows. Tijdens twee weekeinden werd de nieuwe voorjaars- en zomercollectie gepresenteerd die uit drie thema's bestaat: Intrigue, Clarity en Established. 

Intrigue
Dit thema is stylish en elegant en bevat texturen geïnspireerd op de natuur. Het kleurenpalet heeft petrol blauw en beigetinten gecombineerd met warm bruine elementen.

Clarity
Clarity staat voor helderheid, rauwe verfijning en bestaat uit neutrale beige kleuren aangevuld met caramel en lichtblauwe tinten. 

Established
Dit thema staat voor een klassieke en sobere sfeer, warme houten elementen spelen hierin een belangrijke rol. De collectie wordt aangevuld met blauw, grijs en terracotta tinten en zwarte contrasten zorgen voor een luxe touch.


Eigenaar Stefan Verheyen.

Eigenaar Stefan Verheyen is tien jaar geleden gestart met het merk. "We richten ons met Dôme Deco op de projectmarkt en hospitality, maar ook op retail. We volgen de trends op de voet en spelen daar op in", vertelt Stefan. De woonsferen worden door de eigen designafdeling gecreëerd aan de hand van zorgvuldig geselecteerde stijlbeelden, de inspiratie komt onder andere uit de mode- en designwereld maar ook uit de natuur. 


Dennis Decker in gesprek met een klant.

"Doordat we ons ook steeds meer op de hospitality markt richten wilden we bij binnenkomst van de showroom het 'hotel-lobby' gevoel oproepen", vertelt Dennis Decker, een van de creatieve breinen achter Dôme Deco. In de inkomsthal is een complete ruimte als lobby ingericht. "We willen met ons concept de zakelijke markt ontzorgen door het bieden van een totaalpakket. We richten ons met de nieuwe ontwerpen bijvoorbeeld steeds meer op complete hotels en co-working spaces. Beide markten waar de vraag stijgende is. We willen laten zien hoe onze ontwerpen toe te passen zijn in elke project setting", vervolgt Dennis. 

Centraal in de voorjaars- en zomercollectie staan verfijning, balans en contrast. Dennis vertelt: "Contrast door de muren en de vloeren van de ruimten rustig te houden zodat de objecten eruit 'knallen'. Balans door te kiezen voor bepaalde materialen en tonen die elkaar versterken en verfijning van ons merk door de coherentie tussen de verschillende thema's groter te maken. We kijken terug op een zeer geslaagde homeshow, waarbij de vernieuwing op zowel conceptueel als product vlak, ontzettend goed werden ontvangen.



"We halen onze inspiratie door veel te reizen over de hele wereld, sfeer te proeven en dat te integreren in onze producten. Dôme Deco staat voor ‘Cosmopolitan living' wat zich vertaalt in onze warme, luxe en stedelijke collecties. We blijven ons ontwikkelen, zo hebben we onlangs met Rene Holten een eigen bank ontwikkeld die we tijdens de homeshows hebben gepresenteerd."

Dôme Deco houdt drie keer per jaar een homeshow om de nieuwe collecties te presenteren. In november de voorjaar/zomercollectie, in juni volgt de wintercollectie voor het komende najaar. In maart worden de Experience Days gehouden waarin de tussencollectie wordt gepresenteerd.
"We houden deze dagen om onze klanten de collecties echt te laten beleven. Onze showroom wordt twee keer per jaar totaal veranderd en opnieuw behangen, geverfd en gestyled. De meest recente collectie zal tijdens de voorjaarsbeurzen in Parijs en Frankfurt worden getoond.

Meer informatie:
Dôme Deco
Meerkensstraat 42
3650 Dilsen-Stokkem
info@domedeco.com 
www.domedeco.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven