Copahome is producent van binnenzonwering en raamdecoratie

Edward Vervisch: "We zijn aan het vervellen"

“We zijn aan het vervellen. Of zo je wilt: een 35 jaar oude start-up”, zegt Edward Vervisch van Copahome met een glimlach. Het familiebedrijf, dat in Kortrijk is gehuisvest, heeft zichzelf na een uitdagende periode opnieuw uitgevonden. In Servië is onder de paraplu van Copahome productiebedrijf Talent4Blinds (T4B) in gebruik genomen. Dat betekent geen tussenschakels meer en biedt nu als totaalproducent volop groeimogelijkheden. Het bedrijf produceert al 35 jaar maatwerk in raamdecoratie met als grootste productcategorieën rol- en vouwgordijnen en horizontale en verticale jaloezieën.

Edward Vervisch (links) met zijn vader Patrick.

Het Belgische bedrijf in binnenzonwering en raamdecoratie maakt een forse stap voorwaarts door de hoogwaardige producten tegen een veel lagere kostprijs te produceren dan voorheen, waardoor de winkelier en uiteindelijk ook de consument spekkoper is. "Voorheen kochten we de houten en aluminium jaloezieën in China, maar hier hadden we problemen met lange levertermijnen en geen invloed op wat er wel of niet in de collectie zat.
Door de aangepaste prijs-kwaliteit zijn we opeens voor veel retailers een interessante partij geworden. Op de onlangs gehouden InCoDa presenteerden we de nieuwe collectie plissé & doupli Favo. Vooraf hadden we bepaalde verkoopdoelen gesteld, maar daar zijn we nu al ruimschoots overheen”, vertelt Edward, die als vierde generatie voor een behoorlijk frisse wind zorgt die Copahome geen windeieren legt.

Hoopvol
De toekomst ziet er hoopvol uit voor Copahome. Het bedrijf heeft 110 mensen in dienst, waarvan nog altijd 70 in België. “Sinds de beurs in Gorinchem hebben we het erg druk gekregen. Daarvoor hadden we een uitdagende periode, met name veroorzaakt door de implantatie van nieuwe software dat voor alle geledingen in het bedrijf negatieve gevolgen had. Maar nu hebben we alles op de rit en zijn we klaar voor de toekomst, waarin tal van nieuwe collecties gelanceerd zullen worden."

"We zullen nooit besparen op onze systemen", gaat Edward verder. "Kiezen altijd voor het beste van het beste. Goedkoop is twee keer kopen, dat willen we niet. Met T4B kunnen we alle producten zelf maken, maatwerk raamdecoratie leveren op het gebied van hout, aluminium, doupli/plissé enz. De nieuwe collectie houten jaloezieën die we op de markt hebben gebracht, gaat als zoete broodjes over de toonbank. Het Servische verhaal klopt gewoon. We gaan mooie dingen doen”, ziet hij de toekomst rooskleurig in.

Ontzorgen
Je kunt nog zulke mooie producten maken en die tegen concurrerende prijzen aanbieden, maar alles staat of valt met een goede organisatie. Dat beseft Edward als geen ander. Als kleine jongen fietste hij al door de gangen van het enkele voetbalvelden grote bedrijf. Na zijn studie leerde hij de fijne kneepjes van het vak bij Coca Cola en een badkamerspecialist. Sinds een kleine twee jaar is hij actief in het bedrijf van zijn ouders, die ook nog volop meedraaien. Edward neemt de sales en marketing voor zijn rekening, vader Patrick heeft alle markt- en productkennis in huis.
“We staan voor een hoge en belangrijke service, hebben hier in Kortrijk ook een eigen reparatiecentrum. Nu onze producten en prijzen correct zijn, is de volgende stap: het ontzorgen van de klant. We zaten kortgeleden met een klant uit Nederland aan tafel. Hij vroeg: 'Waar willen jullie over vijf jaar staan?'. Dat heeft ons aan het denken gezet en geresulteerd in een manifest waarin onze missie en visie zijn verwoord. Waarom bestaan we? Omdat creëren en innoveren onze passies zijn. We willen daarnaast ook een echte partner zijn voor onze stakeholders met de focus op samenwerkingscomfort.
Waar we binnen nu en vijf jaar willen staan? Dat we als producent met verschillende brand en private labels actief zijn in meerdere landen. We willen vooral een succesvolle Europese speler worden. De weg die we nu zijn ingeslagen, lijkt in ieder geval succesvol", weet Edward.

Positieve belevenis
Klanten kopen altijd rechtstreeks bij producent Copahome. Geboden wordt een premium A-merk. “Maar dan prettiger geprijsd”, gaat Edward verder. “Onze producten vind je enkel bij de professionele retailer. Op het gebied van ontzorgen willen we nog nauwer met ze gaan samenwerken. Wanneer er iets fout gaat, dan wordt een klacht met voorrang behandeld, zelfs voor een geplaatste order. We doen er alles aan om een negatieve ervaring om te buigen naar een positieve belevenis.” 

Van de werknemers wordt het nodige verlangd. Edward: “Het laatste deel van onze bedrijfsnaam Copahome staat in het manifest voor Hands-on (elke werknemer moet als een ondernemer te werk gaan en kansen creëren), Ontzorgen (het belang van de klant staat voorop), Meesterschap (te allen tijde topkwaliteit leveren) en Enthousiasme (open en eerlijk communiceren). Iedereen weet waar we naar toe willen. Daardoor is het makkelijker sturen in het bedrijf. We trekken allemaal in dezelfde richting."

Verlanglijstje
Andere zaken die nog op het verlanglijstje van Copahome staan zijn: het vernieuwen van de showroom, het inrichten van een speciale ruimte in huiskamersfeer waar zowel personeel als klanten ontvangen kunnen worden en het openen van een belevings- c.q. testcentrum. Kortom, het bruist bij Copahome.

Klik hier om een kijkje te nemen in het fotoalbum dat Wonen360 van en over Copahome maakte.

Op LinkedIn is een interessante video te zien van Talent4Blinds:

Meer informatie:
Copahome
Meensesteenweg 137
8500 Kortrijk
+32 (0)56 35 32 33
www.copahome.com
info@copahome.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven