Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Domotex Asia maakt zich op voor 22e editie

DOMOTEX asia/CHINAFLOOR, de toonaangevende vakbeurs voor tapijten en vloerbedekking in de regio Azië-Pacific, breidt zijn ontwerp- en conferentiesectie uit en verwelkomt voor de komende editie verschillende nieuwe en terugkerende merken.

Voor de 22e editie heeft elke vloerensector een thema. De geselecteerde productcategorie in hout is massief hout voor aardwarmtesystemen. De categorie vult de hele hal met nieuwe technologieën, nieuwe ontwerpen en nieuwe producten voor vloerverwarming. Massief hout voor aardwarmtesystemen groeit in China - volgens de Chinese nationale vereniging voor de bosbouwproductensector heeft ongeveer 80% van de Chinese houten vloerenmerken het product ontwikkeld. Tegelijkertijd neemt het marktaandeel jaarlijks met meer dan 30% toe.



Verwacht wordt dat tegen 2025 de marktomvang van massief hout voor aardwarmtesystemen ongeveer € 1,3 mld zal zijn. De internationale en lokale marktleiders, zoals Junckers, Foglie d'Oro, Edelholz, IBF, Teclic, Nature, Fudeli, Bloor, Jinyi, Licher, Nuogao en Moganshan hebben hun deelname aan de show al bevestigd. Ook in deze hal zien we de nieuwste ontwikkelingen in de markt in de speciale InnovAction-campagne.

De elastische vloersectie zal tot 69.500 m² beslaan, en ook Stone Plastic Composite (SPC) vloeren bevatten. Er zal daar ook een 'Inspiration Hall' zijn, met een InnovAction-campagne en een designforum, waar beroemde interieurontwerpers het publiek zullen informeren over het gebruik van elastische vloeren in het interieur. De InnovAction wordt opgewaardeerd door de nieuwe producten in bijpassende binnenruimtes te presenteren. Deze nieuwe manier om de InnovAction-producten te presenteren, is ideaal voor beide fabrikanten om de ideeën te delen en voor bezoekers om op de hoogte te blijven van de markttrends.

De tapijtsectie zal tapijt promoten als een drijvende kracht voor interieurontwerp, met een hal speciaal gewijd aan thuis- en designtapijten en een hal voor de Luxury Brands Carpet Show - een showcase van de meest populaire internationale high-end tapijtdesignmerken. Na de succesvolle eerste editie in 2019 is de Chinese Original Carpet Design Show er weer om het werk van jonge Chinese tapijtontwerpers te promoten. Landpaviljoens uit Duitsland, België, Iran en Turkije zullen hun producten ook presenteren.

Traditioneel is DOMOTEX Azië / CHINAFLOOR gericht op B2B, maar vanwege de marktveranderingen zijn de eindgebruikers meer en meer welkom op de show. Om de oosterse tapijten en vloerkleden in de schijnwerpers te zetten en de trends te volgen, zullen paviljoens uit India en Afghanistan een nieuwe sector creëren: "Treasure of Orient".



In 2020 zal DOMOTEX asia / CHINAFLOOR meer dan 185.000 m² ruimte beslaan, met zestien zalen in het Shanghai New International Expo Center. Vijf van de tentoonstellingshallen zullen gewijd zijn aan tapijten en vloerkleden, vier aan hout, bamboe en andere harde vloeren, twee aan FLOORTECH Azië en vijf hallen aan veerkrachtige vloerbedekking. In 2019 trok de show 1.579 exposanten uit 36 ​​landen en trok 66.875 professionele bezoekers, waarvan 15.092 internationale, afkomstig uit 107 landen.

DOMOTEX asia / CHINAFLOOR maakt deel uit van het dynamische internationale merk DOMOTEX gevestigd in Hannover, samen met drie andere platforms: DOMOTEX Turkije, DOMOTEX USA en - dit jaar debuut - DOMOTEX Mexico.

Meer informatie:
Domotex Asia
www.domotexasiachinafloor.com 

Publicatiedatum: