Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Nieuw lifestyle-merk biedt essentials voor wereldwijde nomaden

Glenn Pushelberg en George Yabu, de oprichters van Yabu Pushelberg, en Yuichiro Hori, de oprichter van meubellabel Stellar Works beginnen samen een nieuw merk: het accessoires- en lifestylemerk Departo.

Glenn Pushelberg en George Yabu, mede-oprichters van het multidisciplinaire ontwerpbureau Yabu Pushelberg, en Yuichiro Hori, oprichter van het meubellabel Stellar Works, weten allemaal iets van reizen. Aan het roer van hun respectieve internationale bedrijven, is het trio goed thuis in het voortdurend in beweging zijn en ontdekkingen doen tijdens hun uitstapjes over de hele wereld.

Ze hebben samengewerkt om deze filosofie naar een fysieke vorm te vertalen - een nieuw label voor accessoires en lifestyle, dat ze Departo hebben genoemd, die vorige week online is gelanceerd. De naam is een woordspeling op de Japanse uitdrukking voor 'warenhuis', evenals op het Engelse woord 'depart' (vertrekken). Het direct-to-consumer e-commerce-merk is gebouwd op de ervaring van het vinden van goed gemaakte souvenirs en objecten in verschillende delen van de wereld en die samenbrengen in een ​​dynamische verzameling die het zowel op zichzelf als in samenhang goed doen.

De slogan van de eerste collectie van Departo is 'essentials for global nomads'. De collectie bevat meubels, keramiek, textiel, glaswerk en metaal. Elegante, utilitaire klapstoelen, tafels en krukken staan ​​naast low-profile koffiemokken, ouderwetse gietijzeren kandelaars, linnen placemats met gerafelde randen en stijlvolle glazen - allemaal betaalbaar, waardoor ze perfect zijn voor dagelijks gebruik.

"Toen we jonge ontwerpers waren die moeite hadden om rond te komen, spaarden we ons geld om alles te besteden aan iets moois en interessants", Glenn Pushelberg en George Yabu.

De toegankelijke collectie is subtiel in zijn designstatement, compromisloos in kwaliteit, en vertegenwoordigt de expertise en ervaring van het label in de designsector, terwijl het kopers uitnodigt open te zijn voor interpretatie.

Yabu en Pushelberg zijn de creative directors en de kracht van Stellar Works achter de productie. Er zijn al plannen om het productassortiment verder te brengen dan wat de meeste designlabels momenteel bieden. Het ethos zal echter eenvoudig blijven en geworteld in liefde.

"Toen we jonge ontwerpers waren die moeite hadden om rond te komen, spaarden we ons geld om alles te besteden aan iets moois en interessants", aldus Pushelberg en Yabu. We willen dat elk Departo-product dat gevoel belichaamt - dat gevoel voor een object dat zo mooi en zo tijdloos is, dat we het voor altijd zouden willen houden.

Meer informatie:
Departo
www.departo.co


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven