Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

International Wallpaper Week van 7-13 oktober

Deze week vindt de International Wallpaper Week plaats. Ter gelegenheid hiervan heeft Graham & Brown marktonderzoek uitgevoerd in Nederland. Nederlanders decoreren hun huizen om de stijlen van favoriete beroemdheden, trends en influencers na te bootsen die ze op sociale media zien, zo blijkt uit dit onderzoek.

Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking is beïnvloed om een ​​product te kopen of zelfs een kamer in hun huis opnieuw in te richten in een stijl die lijkt op wat ze hebben gezien, getweet, geblogd, gepind of wat online is gedeeld door beroemdheden en influencers. De opkomst van social media is een wereldwijd fenomeen en in een wereld van visuele posts kijken consumenten nu meer dan ooit naar social media voor inspiratie en inrichting.

De statistieken laten zien dat 25% van de bevolking zich wendt tot social media voor de laatste nieuwtjes over design en interieurtrends. Dit percentage stijgt echter tot 55% voor mensen van 18-24 jaar (instagram) en 41% voor mensen van 25-34 jaar (pinterest), waaruit blijkt dat jongere huiseigenaren de platforms vaker gebruiken. Deze groep verandert ook het vaakst hun interieur, bijna een kwart zegt dit om de 2 jaar te doen.

Hoewel de populariteit van Facebook op grote schaal wordt geprezen, is er voor interieurontwerp één onbetwiste online kampioen: Pinterest. Met miljarden pins op het platform, is de visuele ontdekkingsmachine Pinterest de ideale bestemming geworden voor inspiratie voor huisdecoraties. Uit het onderzoek bleek dat meer dan 50% van de Pinterest-gebruikers in Nederland een product koopt of hun huis opnieuw inricht in de stijl van iets dat ze online hebben gezien. 

Home-decoratie krijgt online meer aandacht, behang is hiervan een goed voorbeeld. Traditioneel gepresenteerd op rol kan het moeilijk zijn om dit product thuis te visualiseren. Maar met de toename van visuele weergave online via social media, wordt dit vergemakkelijkt. Met deze toename zijn zoekopdrachten naar behangstijlen drastisch gestegen. Andrew Graham, chief executive van Graham & Brown: “Elk jaar kondigen we onze Wallpaper of the Year aan, en elk jaar neemt de sociale reactie toe.”

Naarmate het belang om voorop te lopen toeneemt, wordt de zoektocht naar de nieuwste trends steeds groter. Dit jaar ziet Pinterest een groei in een reeks zoekopdrachten naar ideeën voor behang en woondecoraties. Van behang met drukke patronen met een groei van 400% tot mixmatched prints en vintage behang met een groei van 90% (interne gegevens van Pinterest).

Graham vervolgt: “Social media is een geweldig hulpmiddel voor inspiratie voor veel dingen. Als primair visueel medium zien we echter dat het een bijzondere impact heeft op decortrends. Je kunt nu een achtergrondontwerp op social media op je telefoon bekijken, naar je Graham & Brown augmented reality-app bladeren en meteen zien hoe deze stijl op je eigen muren lijkt, allemaal met één druk op de knop."

Meer informatie:
Graham & Brown
webshop.nl@grahambrown.com  
www.grahambrown.com

Publicatiedatum: