Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Iedereen heeft het wel eens dat het niet helemaal is wat je zocht"

Retailer verhoogt retourtermijn met 70 dagen

Voor zover bekend is het binnen de elektronicabranche niet eerder vertoond in Nederland dat een retailer een retourtermijn van 100 dagen hanteert. MediaMarkt is de eerste die dat gaat doen. Volgens het bedrijf past het bij de transformatie van haar organisatie, dat 'Altijd op zoek is naar de WOW voor jou'.
"Daar hoort bij dat klanten de tijd moeten hebben om te bepalen of hun aankoop echt antwoord geeft op de vraag; of het voldoet aan hun behoefte en de oplossing biedt waar ze naar op zoek waren. En daarom verruimt MediaMarkt Nederland de retourtermijn van 30 naar 100 dagen", meldt Tom van de Wal, manager klantbeleving.

Het bedrijf verkoopt ook fornuizen, kookplaten, afzuigkappen enz.  

“Natuurlijk hopen we dat de klant blij is met zijn aankoop bij MediaMarkt. Maar mocht dit niet het geval zijn, dan mag hij het product bij ons binnen 100 dagen ruilen of retourneren. Dat kan zowel in onze 50 winkels als online. Want wees nou eerlijk, iedereen heeft wel eens gehad dat je pas na langere tijd – bijvoorbeeld omdat je het product dan pas voor het eerst wilt gaan gebruiken – ondervindt dat het toch niet helemaal is wat je zocht. En dan ben je vaak te laat met retourneren", aldus Van de Wal.

Meer informatie: www.mediamarkt.nl

Publicatiedatum: