"Nieuwe kleuren zijn geïnspireerd door ware tinten van de natuur"

Samenwerking verffabrikant en museum

In samenwerking met het wereldbekende Natural History Museum heeft de Britse fabrikant van verven en behang Farrow & Ball een gloednieuw palet van 16 kleuren geïntroduceerd.
De nieuwe kleuren zijn geïnspireerd door de ware tinten van de natuur: Colour by Nature. Het palet van 16 kleuren bevat oranje- en rood kleuren, groen- en blauw kleuren en een verscheidenheid aan zachte neutrale kleuren.


De collectie werd gelanceerd als een aanvulling op de 132 kleuren van Farrow & Ball’s kleurkaart. De samenwerking maakt gebruik van de middelen en deskundigheid van het Natural History Museum, dat in zijn zeldzame bibliotheekcollectie Werner‘s Nomenclature of Colours heeft staan. Een kleurengids die werd gebruikt door Charles Darwin tijdens zijn baanbrekende reis op The HMS Beagle, waardoor de collectie is geïnspireerd. Iedere kleur die in Werner‘s boek wordt beschreven wekt een beeld op geïnspireerd door de natuurlijke wereld.

"Colour by Nature is een viering van niet alleen kleur, maar ook van het respect voor en de nieuwsgierigheid naar de natuurlijke wereld. Iedere tint is op zorgvuldige wijze in kaart gebracht, geclassificeerd en onderzocht op dezelfde manier als alle andere tinten in het Farrow & Ball kleurenpalet. Ook zijn de tinten vermengd met een milieuvriendelijke waterbasis die beter is voor onze omgeving en die veilig gebruikt kan worden. Iedere kleur is verkrijgbaar in vijf verschillende interieur afwerkingen", vertelt Charlotte Cosby, creatief leider bij Farrow & Ball.



“Het is voor het eerst dat we een nieuw palet hebben gemaakt als een uitbreiding van onze zorgvuldig vervaardigde kleurenkaart, dus het is een erg leuke tijd voor ons. Met de deskundigheid van het Natural History Museum hopen we huizen wereldwijd te inspireren. En hoe kunnen we dat beter doen dan met milieuvriendelijke kleuren die door de natuur zijn geïnspireerd", vervolgt Cosby. 

Maxine Lister, hoofd van de licensing-afdeling van het Natural History Museum, zei: “Naast de fantastische kwaliteit van het Farrow & Ball merk zijn we erg enthousiast dat we samenwerken met een bedrijf dat zo toegewijd is aan het minimaliseren van zijn impact op het milieu. Het was een genot om de samenwerking tot stand te doen komen en het is een geweldige mogelijkheid gebleken om niet alleen een belangrijk historisch object in het zonnetje te zetten, maar ook om gezinnen aan te moedigen om de ware schoonheid van de natuur in hun huis te halen.”

Meer informatie:
Farrow & Ball
Sales@Farrow-Ball.com
www.farrow-ball.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven