Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dit is de nieuwste trend in de hotelwereld

Het is eigenlijk heel logisch dat veel interieurtrends eerst in de hotelwereld hun waarde hebben bewezen. Want door de deeleconomie zijn hotels gedwongen om zich te onderscheiden door voorop te lopen. De sleutelwoorden hierbij zijn locatie, comfort, wellness, duurzaamheid, authenticiteit en huiselijkheid. De hotelwereld weet als geen ander dat de eerste indruk de allerbelangrijkste is. Als die eerste impressie niet instagrammable is, dan is dat een gemiste kans. Het eerste echte contact met een hotel vindt doorgaans plaats in de lobby. En dat maakt de lobby tot één van key-ingrediënten onderdeel van een hotel. Het is niet alleen de plek waar je de kamersleutel krijgt overhandigd... het is letterlijk en figuurlijk het visitekaartje van het hotel.

De laatste jaren zie je dan ook veel aandacht voor de ontvangstruimtes en lobby's in hotels. En net als eerder die heerlijke bedden en handdoeken, willen we nu ook het geweldige comfort en de bijzondere uitstraling van de hotel lobby in onze woonkamers.

Maar... hoe ziet Lobby Living er eigenlijk uit?
De kunst is dat het juist niet een exacte kopie is van wat er in hotels gebeurt. Het gaat om de precies juiste combinatie van verschillende zitelementen met diverse lampen, tafeltjes en kasten. Deze ogenschijnlijk onverenigbare diversiteit wordt tot een eenheid gesmeed door het gebruik van grote kleden en de juiste combinaties van stoffen en kleuren. Waarbij alles gericht is op luxe en comfort. Je kunt op verschillende manieren gaan zitten, van actief tot lekker onderuit. Maar altijd is er een tafeltje binnen handbereik om je glas op te kunnen zetten. Het enige wat ontbreekt is het personeel om je bestelling aan door te geven.

Binnen Co van der Horst is en wordt de lobby living-trend op een aantal zeer inspirerende manieren gepresenteerd. Edward van Vliet heeft voor onze Leolux concept store een lobby living ontworpen met zijn Jill-collectie. Samen met Minotti hebben we onlangs voor een grote groep architecten en mediavertegenwoordigers een up-to-date hospitality trendlezing over lobby living georganiseerd. En hadden we een 'Hospitality interior related' event in onze Flexform flagshipstore aan de Zuidas in Amsterdam. Daarnaast hebben we in onze winkel diverse voorbeelden gerealiseerd met deze trend als uitgangspunt. Kom dus langs voor inspiratie; of laat een van onze interior designers je adviseren om van jouw living je eigen lobby living te maken.

Meer informatie:
Co van der Horst
[email protected] 
www.covanderhorst.nl 

Publicatiedatum: