Het interieurmerk is bekend vanwege de keukenproducten en andere huishoudelijke artikelen en viert dit jaar haar 100e verjaardag. Sinds 1919 hebben de slimme en duurzame producten menig huishouden bereikt.
Brabantia begon in 1919 als Van Elderen & Co in het Brabantse Aalst. Van fabriek voor melkkannen, vergieten en trechters groeide het bedrijf uit tot een internationaal interieurmerk.
De eerste pedaalemmers rolden in 1955 van de band. Een ander hoogtepunt was de lancering van de iconische Patrice print in 1969, de beroemde kurkentrekker zag in 1985 het licht. Favorieten van nu zijn naar eigen zeggen de Bo Touch Bin en de Linn wascollectie.
Bo Touch Bin
De bekende afvalemmer van Brabantia kreeg een vegan leren jack van Dutchdeluxes (bekend van keukenaccessoires). De afvalemmer is uitgerust met twee binnenemmers van 11 en 23 liter (gemaakt van 100% gerecycled materiaal). Het vegan leer is gemaakt van polyethuraan en polyester met katoen.
De limited edition afvalemmer genaamd Bo Touch Bin is verkrijgbaar in cognac- en espresso kleur met dubbele stiksels voor een extra stoere, authentieke look. Sebastiaan Eerhart van Dutchdeluxes vertelt: “Die stiksels zijn maar een klein detail, maar maken wel het verschil. Zoals alle details in het leven.”
Liz Zwerver, director of marketing and innovation: “Dutchdeluxes is een merk dat design en kwaliteit samenbrengt in fantastische keukenaccessoires. Een perfecte match met Brabantia.”
Linn
De Linn collectie bevat een kledingrek dat kan worden gebruikt voor het drogen, luchten en opbergen van kleding. Het rek heeft een stevige bamboe roede en twee in hoogte verstelbare plateaus, die extra droogruimte bieden. Het rek is ontworpen met bijpassende aluminium kleerhangers en slimme opvouwbare wasmand. De wasmand van 40 liter kan een machinelading natte of droge was aan, maar neemt zelf weinig plaats in. De wasmand is makkelijk in te klappen en verkrijgbaar in grijs met een bamboe rand.
Meer informatie:
Brabantia
www.brabantia.com