Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Met ons vernieuwde winkelconcept zijn we een category killer"

110-jarige Morres na investering van 15 miljoen euro klaar voor de toekomst

De 110-jarige woonwinkel Morres heeft een ingrijpende renovatie achter de rug. Tegelijkertijd is een totaal nieuw winkelconcept gepresenteerd. Gisteravond, woensdag 25 september vond onder toeziend oog van enkele honderden genodigden de officiële opening plaats. "Met onze ligging in Hulst is Nederlands grootste woonwinkel een huis van vertrouwen voor heel veel Vlamingen", concludeerde algemeen directeur Walter van de Griendt.
Als prominente gasten waren uitgenodigd Europarlementariër Kris Peeters (voormalig Vlaams minister-president en Belgisch vice-premier) en Jan-Frans Mulder, burgemeester van Hulst. Tevens waren vele tientallen leveranciers uit de woon- en interieurbranche, waarmee Morres zaken doet, te gast.

Onder toeziend oog van Morres-directeur Walter van de Griendt (links) gaven burgemeester Jan-Frans Mulder en voormalig Vlaams minister-president Kris Peeters een druk op de knop waarmee de opening een feit was.

Tien jaar geleden deden nieuwe aandeelhouders hun intrede in Morres en zorgden voor een kapitaalinjectie die de grootste woonwinkel van Nederland een exclusieve marktpositie heeft gegeven. Woensdagavond toonde Morres zijn totaal vernieuwde winkelconcept aan de wereld. De Morres-site in Hulst werd 8.000 m2 groter en heeft nu een totale winkeloppervlakte van 41.000 m2. "In heel Nederland hebben we voor 56 miljoen inwoners woonretail. Dat betekent dat je heel erg je best moet doen, want ons land telt 'maar' 17 miljoen mensen", aldus de Morres-directeur.

De pui van Morres is helemaal bij de tijd. Klik hier voor de complete fotoreportage.

Groot, groter, grootst
"Dankzij aanzienlijke investeringen hebben we de woonwinkel van de toekomst kunnen realiseren", gaat hij verder. "Met ons vernieuwde winkelconcept zijn we een category killer in vrijwel alle segmenten. Hier vind je de grootste slaap-, bad-, woontextiel- en verlichtingsafdelingen. We zijn een destination, een bestemming. Sommige klanten rijden tot anderhalf uur om ons te bezoeken en wij moeten ervoor zorgen dat ze vinden wat ze zoeken. Maar als bestemming willen we ook meer bieden dan een gewone winkel. Je kan hier bijvoorbeeld een tentoonstelling meepikken, genieten van een divers aanbod van animatie en lekker eten met het hele gezin."

Exclusieve merkenshops
De nieuwe designafdeling onder de naam Riant Stoutenbeek van 2.000 m2 toont een uitgebreid aanbod van zowat alle hedendaagse designmerken. Daarnaast zijn alle merkenshops in een nieuw jasje gestoken en worden ze gepresenteerd in het laatste nieuwe winkelconcept - een exclusiviteit die nergens anders te vinden is. Klanten kunnen meubilair beleven in volledig afgescheiden en ingerichte ruimtes, waardoor ze veel beter kunnen vergelijken. Samen met de grote deskundigheid van de inrichtingsadviseurs maakt dat een wereld van verschil voor klanten. "Wij verkopen geen eetkamertafel, maar wij verkopen eten met vrienden", stelt Van de Griendt.

Redgie de Wilde (67) is al bijna 40 jaar werkzaam bij Morres.

Uitdagingen
"De uitdagingen die ons te wachten staan, zijn groot", zei voormalig minister-president Kris Peeters. "Continu innoveren is een noodzakelijke vereiste voor elke onderneming. De gewone meubelzaak van twintig jaar geleden bestaat niet meer. E-commerce heeft de retailsector door elkaar geschud. Alles is nu online te koop, van sokken tot auto’s, van wasmachines tot meubelen. De concurrentie zit niet meer om de hoek, maar aan de andere kant van de wereld. Chinese en Amerikaanse bedrijven kwamen in snel tempo de markt veroveren. Om deze storm door te komen zoals Morres heeft gedaan, moet je uit goed hout zijn gesneden, moet je meer dan alleen maar meubels verkopen."

Bereikbaar
"Morres is een schoolvoorbeeld van hoe Vlaanderen en Nederland elkaar regionaal weten te versterken", stelde burgemeester Jan-Frans Mulder. "Veel Vlamingen werken bij Morres en Vlaamse klanten voelen zich hier helemaal thuis. Morres trekt klanten tot uit de regio Rotterdam en een groot deel van Vlaanderen. De woonwinkel is excellent bereikbaar vanuit alle regio's."
Liefst 70% van de klanten komt uit Vlaanderen. Op dit moment trekt Morres circa 1 miljoen klanten per jaar. Als het aan Van de Griendt ligt, verdubbelt dat de komende jaren. "Maar dat moeten we wel samen met andere, bovenregionale bedrijven doen. Als Morres hebben we nu 15 miljoen euro in ons bedrijf geïnvesteerd." 

Woonwinkel Morres voelt zich vitaler dan ooit. De klant vindt er de bekende merken onder één dak. Morres laat beleven wat de woonwinkel van de toekomst kan zijn. Het bedrijf oogt indrukwekkend met een totale winkeloppervlakte van 41.000 m2 en een revolutionair winkelconcept. Volgens ingewijden is het dé toonaangevende woonwinkel van Nederland, in zowel het midden- als hoger segment.

Bekijk hier de fotoreportage van de officiële opening.

Meer informatie:
Morres
Industrieweg 2
4561 GH Hulst
[email protected]
www.morres.nl
Tel: +31(0)114-388388