De meeste directies willen niets van ondernemen in dat land weten, zeker nu de handelsoorlog met de Verenigde Staten zijn hoogtepunt bereikt. Maar bij IKEA denken ze daar blijkbaar anders over. De Zweden investeren maar liefst 1,2 miljard euro in China, omdat de meubel- en woonartikelenketen wilt groeien.
IKEA wil nog dit jaar meer winkels openen en bestaande filialen renoveren in het Aziatische land. Volgens Anna Pawlak-Kuliga, de IKEA-topvrouw in China, kan er zowel on- of offline progressie worden geboekt. Volgens Retail Trends zit IKEA al zo'n twintig jaar in China en heeft er inmiddels 27 winkels. Door concurrentie van zowel webwinkels als fysieke winkels gaat het de laatste jaren niet zo voortvarend.
IKEA zet in op filialen in kleinere steden en kiest ook voor kleinere winkels. Het aantal personeelsleden in China zal met zo'n drieduizend toenemen, tot zeventienduizend volgend jaar.
Bron: www.retailtrends.nl