Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Koopkeuze woonartikelen steeds duurzamer

Bij het kiezen van woonproducten vindt 48% van de consumenten duurzaamheid belangrijk. Zelfs 53% van hen kiest wel eens voor een tweedehands product. Als het gaat om kinderarbeid (41%) en werkomstandigheden (38%) is er ook sprake van hoge percentages. Steeds vaker en nadrukkelijker weegt duurzaamheid mee in de koopkeuze van consumenten.
Dat blijkt uit het onderzoek ‘Duurzaam richting 2030’ dat door INretail, Q&A en ABNAMRO is uitgebracht.

House of Sakk is een mooi voorbeeld. Een bedrijf dat alleen producten verkoopt die op een eerlijke manier en met de hand in Indonesië worden gemaakt. 

INretail stimuleert duurzaamheid. De sector kan zo een bijdrage kan leveren aan een economie die circulair wordt en waarbij bijvoorbeeld afvalstoffen juist de grondstoffen van nieuwe producten kunnen vormen. Ook kunnen zo nieuwe business modellen ontstaan die passen in de retailtransitie en bij de veranderende smaak en behoeften van de consument.

In het document ‘Duurzaam richting 2030' geven experts tips voor de woonretail die helpen stappen te zetten naar nog meer duurzaamheid in de sector.

Bron: www.inretail.nl

Publicatiedatum: