Meerdere grote meubelconcerns hebben aangekondigd dat ze meubels gaan leasen. Nu is het ook de beurt aan Leen Bakker, die een leaseconcept gaat testen met betrekking tot banken en boxsprings. Dit laat Debbie Klein, CEO van Leen Bakker, weten aan RetailTrends.
Debbie Klein: “Bij het ene concept beschik je voor een vast maandbedrag over vijf producten en bij een ander lease je iets voor een jaar. We willen er onze eigen draai aan geven.” Voor de meubelretailer is het belangrijk een lage prijs toe te passen aan het concept dat bij de formule past.
Reden hiervan is om de omzet te verdubbelen, die momenteel vaststaat op 360 miljoen euro. RetailTrends: ''Zo past een nieuwe productcategorie rondom koken en tafelen volgens Klein goed bij het profiel van ‘aanbieder voor alles in huis’. Daarnaast valt volgens de topvrouw nog veel te winnen in België, waar de penetratiegraad van e-commerce nog relatief laag ligt. In Nederland is de online omzet van Leen Bakker al goed voor zo’n twintig procent van het totaal.''