Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meubelretailer gaat leaseconcept testen

Meerdere grote meubelconcerns hebben aangekondigd dat ze meubels gaan leasen. Nu is het ook de beurt aan Leen Bakker, die een leaseconcept gaat testen met betrekking tot banken en boxsprings. Dit laat Debbie Klein, CEO van Leen Bakker, weten aan RetailTrends. 

Debbie Klein: “Bij het ene concept beschik je voor een vast maandbedrag over vijf producten en bij een ander lease je iets voor een jaar. We willen er onze eigen draai aan geven.” Voor de meubelretailer is het belangrijk een lage prijs toe te passen aan het concept dat bij de formule past. 

Reden hiervan is om de omzet te verdubbelen, die momenteel vaststaat op 360 miljoen euro. RetailTrends: ''Zo past een nieuwe productcategorie rondom koken en tafelen volgens Klein goed bij het profiel van ‘aanbieder voor alles in huis’. Daarnaast valt volgens de topvrouw nog veel te winnen in België, waar de penetratiegraad van e-commerce nog relatief laag ligt. In Nederland is de online omzet van Leen Bakker al goed voor zo’n twintig procent van het totaal.''