Nieuw BALR.-model officieel onthuld

Onder een heerlijk nazomerzonnetje is maandag 9 september het eerste BALR. Beds Dealer Event gehouden. Zo'n zestig genodigden waren naar Hotel De Leijhof in Oisterwijk gekomen om daar de officiële onthulling mee te maken van een nieuw BALR.-model. Die namen de BALR.-mannen van het eerste uur - Demi de Zeeuw en Juul Manders - voor hun rekening.

Van links naar rechts Bram Groos, Thieu Brouwers, Shannon Daams, Demi de Zeeuw en Juul Manders.

De Zeeuw had lovende woorden voor de drive van directeur Bram Groos, die maar aan bleef aanhouden en dringen om als Brouwers Bedding BALR.-boxsprings te gaan ontwerpen en verkopen. Zijn vele contacten hadden succes. De Zeeuw prees die volharding, maar vooral ook de altijd aan-mentaliteit van Bram. "Daarom passen ons lifestylemerk en Brouwers Bedding ook zo goed bij elkaar", gaf hij aan.

Stoffige beddenbranche
"Ik zei van de week nog tegen Bram: we hebben de stoffige beddenbranche met onze BALR.-bedden flink opgeschud", vertelt collega-directeur Thieu Brouwers, vlak voordat Demi de Zeeuw iedereen welkom heette. Hoewel De Zeeuw niet direct na het eerste aanzoek met Brouwers Bedding het bed in wilde duiken, zag hij na lang lobbyen van Bram zeker de meerwaarde in van BALR. Beds. "Goed slapen is niet alleen belangrijk voor voetballers, maar voor alle mensen gaat dat op", aldus de oud-Ajacied, die altijd voor de beste materialen gaat.

Zijn rechterhand Manders is een kei in social media. Na BALR. richtte hij mediakanaal 433 op dat binnen vijf jaar met ruim 22,7 miljoen volgers een van de grootste Instagramaccounts van de wereld is. Ook met Wannahaves (485.000 volgers), BALR. Yacht (7400) en BALR. zelf (1,2 miljoen) scoort Manders en de zijnen bovengemiddeld. Hij hield de aanwezigen voor om ook zo snel mogelijk met social media te beginnen, mocht dat nog niet het geval zijn. "Als het kan gisteren nog!", gaf hij het belang aan.

Lagere prijsdrempel
De meeste aanwezigen waren retailers die met Brouwers Bedding zaken doen. Om alle doelgroepen de kans te geven een BALR.-boxspring aan te kunnen schaffen, is er een premium model boxspring bij gekomen, waarbij de slaapspecialist ook premium dealer kan worden. "Het gaat om een bed met een lagere prijsdrempel, te weten € 1995,00. Dat is de adviesverkoopprijs. Daarvoor heb je een complete boxspring van 180 x 200."

Het retailmerk BALR. van oud-voetballer Demy de Zeeuw is een succes. Intussen dus ook op het gebied van boxsprings. Brouwers Bedding heeft in korte tijd al twintig BALR. Beds dealers in Nederland warm weten te krijgen om deze producten te gaan verkopen.
De beddenspeciaalzaken zijn dan ook blij dat het Tilburgse beddenbedrijf een speciaal premium model heeft ontwikkeld. "Het merendeel van het BALR.-publiek is vrij jong, ergens tussen de 15 en 40 jaar. Speciaal voor deze groep is deze boxspring gelanceerd, waardoor ook zij voor een betaalbaar bedrag een BALR.-bed aan kunnen schaffen", aldus Bram Groos. Volgens hem is het een fantastische aanvulling op het huidige topmodel.

Daarnaast is Brouwers Bedding ook al druk in de weer met een BALR. kussen en dekbed (die voor 90% uit dons bestaat). "Dit alles bij elkaar genomen gaat voor meer traffic zorgen bij onze dealers", verwacht Bram. 

Bekijk hier de fotoreportage van het eerste BALR. Beds Dealer Event.

Meer informatie:
Brouwers Bedding BV
Polluxstraat 25 
5047 RA Tilburg
Tel.: 013 53 53 550 
info@brouwers-bedding.nl
www.brouwers-bedding.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven