Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consumentenbond niet lovend over slim rolgordijn Ikea Fyrtur:

'Flinke klus om functies aan de praat te krijgen'

De Consumentenbond heeft het rolgordijn Ikea Fyrtur getest. Deze jaloezie is 'slim'; hij gaat automatisch omhoog en omlaag. Verder kun je hem ook besturen met je stem. Volgens de onderzoekers is het echter een flinke klus om de functies aan de praat te krijgen.

Volgens de Consumentenbond werkt de Ikea Fyrtur ongeveer zoals beloofd, maar pas na een moeizame installatie. "Het systeem bestaat uit veel componenten die je zelf aan elkaar moet koppelen. Daarbij kun je makkelijk iets fout doen waardoor je helemaal opnieuw moet beginnen", concludeert de vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten. 

Een ander punt is dat de spraakbesturing nog niet goed werkt. "We konden hem wel met de Google Assistent op een telefoon besturen, maar nog niet met Google Home. Terwijl dat wel zou moeten werken."

Een andere conclusie die de Consumenten trok is dat je voor de stembesturing en het automatisch open en dicht doen je een extra kastje nodig. "Deze verbindingshub kost € 33. In de webwinkel van Ikea staat niet duidelijk dat de hub niet standaard bij het rolgordijn geleverd wordt."

Lees het complete artikel hier.