Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog van Indra Stas, oprichtster Stas Home Déco:

"Maison & Objet is de belangrijkste beurs, maar niet voor elk jong merk haalbaar"

Indra Stas (41) is sinds 2016 oprichter van Stas Home Déco, het Home & Lifestyle sales agency in de Benelux voor tien merken en woont als Belgische in Nederland. Ze schrijft over wat haar opvalt in het interieurnieuws of wat ze meemaakt als jonge ondernemer in de interieurwereld.

Twee keer per jaar trekt de karavaan richting Parijs of Frankfurt of deels naar Gorinchem of naar Gent of Brussel of Amsterdam. De interieurbeurzen. We zijn alweer van start gegaan. Het momentum van de interieurwereld om het assortiment te laten zien, om nieuwe dingen te ontdekken, om connecties te maken. Maar het zijn er zoveel ondertussen, dat we echt keuzes moet maken per merk over doelgroepen, types cliënteel en regio’s. Want een mens kan niet overal tegelijk zijn.

Op persoonlijk vlak
Als ik de interieurbeurzen op een persoonlijk vlak bekijk, vind ik het altijd een bijzondere tijd. Ik kijk er in de zomer naar uit en als we er dan midden in zitten, dan puf ik me er door. Reizen, hotels, lange dagen en veel geroezemoes zijn nu eenmaal vermoeiend voor de mens. Maar ondanks die mindere punten, staat het nog steeds bovenaan mijn agenda met in het groot KICKSTART erboven. De start van het seizoen met jaar na jaar meer kennis en kunst in de branche.

De realiteit
En ik zeg wel of, of, of, qua locaties maar het is gewoon vaak en, en, en, als je meerdere merken verdeeld. Dus dan kan het oplopen, zoals dit voorjaar, waardoor ik vijf weekenden achter elkaar wel ergens op een beurs sta, met een of meerdere merken.  En elke beurs is anders qua gevoel en publiek. De grote, gevestigde, internationale waardes staan natuurlijk voorop. Voor ons is Maison & Objet Parijs daar het belangrijkst in, maar niet voor elk jong merk haalbaar. Het is een doel om naartoe te werken voor velen. Ik heb het dan niet alleen over budget, maar ook over de markten die je hiermee aanboort. In Parijs is 60-70% van de bezoeker Frans. Dan is het dus wel key om Frankrijk te kunnen bewerken of om überhaupt de Franse taal goed machtig te zijn.

Najaar 2019
In de loop van dit jaar heb ik het assortiment van Stas Home Déco fors uitgebreid waardoor we dit najaar met tien merken werken. En, je hoort me al komen, die doen bijna allemaal beurzen! Voor de jonge merken is het vaak niet evident om keuzes te maken in de enorme walhalla van de beurzenwereld in Europa. Budget speelt een rol uiteraard, maar ook keuzes voor type cliënteel of misschien wel meer marketing zijn belangrijk. We sleutelen jaar na jaar aan de planning van de beurzen en ik moet zeggen, dat het dit najaar allemaal prima meevalt met voor nu drie goede beurzen op de planning.

Misschien ga ik dus wel eens een nieuwe internationale beurs ontdekken, gewoon voor de lol. Tips zijn welkom.

Reageren? info@wonen360.nl