Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Oppervlakte van zes voetbalvelden

Online meubelverkoper gaat Europese logistiek vanuit België regelen

Het meubelbedrijf boekt een omzet van 173 miljoen pond per jaar, de verkoop stijgt elk jaar met 40 procent, verkoopt sinds 2010 meubels en interieurartikelen online en heeft 500 werknemers in dienst: Made.com. De Britse online meubelverkoper gaat de samenwerking aan met het Belgische bedrijf Katoen Natie om vanuit Antwerpen de logistiek naar tien Europese landen te regelen. 

Made.com is al actief in elf landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, België en Spanje. ‘Portugal en Italië staan op de planning’, zegt Frédéric Beltoise, de logistiek directeur van Made.com tegen Belgische krant De Tijd.

Vanuit Antwerpen ziet het bedrijf doorgroeimogelijkheden. ‘We hebben in de Antwerpse haven een terrein van 190 voetbalvelden groot, dat we kunnen volbouwen met magazijnen’, zegt Lorenz Hertoghs, het hoofd e-commerce van Katoen Natie. ‘Made.com begint deze maand op een oppervlakte van 36.000 m2 (zes voetbalvelden). Dat verdubbelt op termijn. Daarmee wordt het het grootste e-commercemagazijn van België.’ 

‘Wij hebben ook gekeken naar locaties in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Maar het werd België’, zegt Beltoise. ‘Ons nieuwe magazijn ligt centraal in Europa en vlak bij de havens van Rotterdam en Antwerpen, waarlangs 70 procent van onze producten aankomt.’

Made.com ziet ook een verandering plaats in de meubelwereld. Waar voorheen stenen winkels prioriteit waren, ligt de focus nu op de online verkoop. ''Tien jaar geleden begonnen mensen kleding en elektronica online te kopen. Nu zijn meubelen aan de beurt’, zegt Beltoise. 

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: