Gisteren (zondag 25 augustus) is de drie dagen durende beurs TrendZ van start gegaan. Ondanks de hoge buitentemperaturen, hoeven bezoekers zich niet in te houden, want in de hal is het dankzij de airco goed uit te houden. De beursorganisatie kwam maandag nog met nieuws, want Easyfairs voegt de vakbeurs Trendz toe aan hun zogeheten ‘global brand portfolio’. Dat houdt in dat Trendz niet alleen in Nederland plaatsvindt, maar dat de succesformule ook wordt uitgerold in een aantal andere landen waar Easyfairs actief is. Voor de korte termijn betekent het dat Trendz de grens over gaat naar Gent (België) en naar Gothenburg (Zweden). De lancering van Trendz als ‘global brand’ inclusief nieuwe huisstijl werd bekend gemaakt op de eerste dag van Trendz najaar die nu plaatsvindt in Evenementenhal Gorinchem.
“Trendz heeft zich de laatste jaren razendsnel ontwikkeld in Nederland als het belangrijkste inkoop- en inspiratiemoment voor de retailers”, zegt Mascha de Bruin, Global Brand Manager van Trendz. Jaarlijks komen bijna 25.000 bezoekers op Trendz in Nederland af, verdeeld over een voorjaars- en najaarseditie. Een eerste kennismaking met Trendz in België was al eerder dit jaar, maar tijdens de volgende editie in januari 2020 wordt nog verder het succesconcept van Trendz Nederland uitgerold.
Dat geldt ook voor de eerste editie van Trendz in Scandinavië. “In Zweden, om precies te zijn: in Gothenburg. Daar heeft Easyfairs een gloednieuwe beurshal laten bouwen die sinds dit jaar geopend is. We zijn op dit moment aan het onderzoeken welke datum het meest geschikt is voor deze eerste Scandinavische editie. We beogen deze datum dit najaar bekend te maken”, aldus De Bruin.
Door Trendz toe te voegen aan het ‘global brand portfolio’, biedt Easyfairs exposanten vanaf 2020 de kans om ook in andere landen te exposeren met in elk land een unieke bezoekersdoelgroep. Bovendien biedt het de mogelijkheid aan exposanten om een groter en internationaal netwerk/klantenbestand op te zetten. De Bruin: “Bij deze stap om Trendz internationaal op de kaart te zetten, hoort ook een sterke en herkenbare (global brand) huisstijl. Dit zorgt voor herkenbaarheid qua logo, payoff en visuele identiteit. Deze huisstijl wordt binnen elk land nauwkeurig en consistent gehanteerd. De nieuwe huisstijl bestaat uit een nieuw logo, nieuwe payoff en zeven herkenbare key-visuals. Voor Trendz Nederland geldt dat deze huisstijl vanaf dit voorjaar wordt doorgevoerd.”
Beursorganisator Easyfairs organiseert meer dan 200 beurzen en events in 17 verschillende landen. Meerdere beurstitels vinden plaats in verschillende landen, zoals Empack (verpakkingsbeurs), Worksafe (health & safety) en Maintenance (industrieel onderhoud en assetmanagement). Aan dit rijtje wordt nu ook Trendz toegevoegd. Trendz is een inkoop- en inspiratiemoment waar met name bezoekers op afkomen die actief zijn bij home- & lifestylewinkels, bloemisterijen, tuincentra, interieurstylisten, webshops en fairtrade & gift stores. De beurs is uitsluitend te bezoeken voor retailers en professionals.
Voor meer informatie over Trendz najaar die nog te bezoeken is op maandag 26 en dinsdag 27 augustus in Evenementenhal Gorinchem: www.trendz-najaar.nl.
Meer informatie: www.easyfairs.com