Signify, voorheen Philips Lighting, ziet de omzet krimpen.Tegelijkertijd is het verkoopaandeel van led-verlichting in het tweede kwartaal gegroeid naar 77 procent. Volgens Led Magazine is dat een toename van 7 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2018.
In het tweede kwartaal behaalde het bedrijf een omzet van 1,48 miljard dollar. In vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2018 is dat 0,06 miljard dollar minder. "Maar we zijn tevreden met de voortdurende verbetering van de operationele winstgevendheid", meldt meldt chief executive officer Eric Rondolat. "De omzet daalde vooral als gevolg van economische tegenwind in Europa en eenmalige landspecifieke ontwikkelingen in groeimarkten", liet Led Magazine optekenen.
Vooral de omzet in conventionele verlichting liep terug, te weten met 18,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2018. De omzetgroei in led-verlichting bedroeg dit kwartaal 0,2 procent.
Bron: www.ledmagazine.nl