Als launching partner van de nieuwe Zonnegrafiek binnen de populaire app van Weeronline, ontwikkelde Velux Nederland in samenwerking met MediaScience het zolderkamer-alarm. Met het zolderkamer-alarm wordt de app-gebruiker geïnformeerd over het effect dat de zon heeft op de temperatuur van de zolderkamer.
MediaScience is de architect van de opvallende samenwerking tussen Weeronline en Velux. Het betreft een campagne rondom de zonwering. In de nieuwe Zonnegrafiek in de app krijgt de gebruiker niet alleen inzicht in de zonnekracht en het aantal zonuren, maar worden gebruikers ook gewaarschuwd dat de zonnekracht kan zorgen voor een flinke opwarming van de zolderkamer. Om vervolgens geïnspireerd te worden om de oplossing daarvoor te zoeken in de zonweringsproducten van de fabrikant.
MediaScience tekende voor zowel het creatieve idee als voor de uitvoering in media. MediaScience strateeg Jack van den Burger: “Doordat creatie en media nauw samenwerken, zijn we in staat om niet zomaar een campagne te draaien, maar heel effectief te communiceren met een consument waarvan we weten dat deze op dat moment de problematiek ervaart, waarbij Velux producten een effectieve oplossing kunnen zijn.”
De eerste resultaten overtreffen de verwachtingen
Het weer werkte de afgelopen weken natuurlijk mee, maar de eerste resultaten overstijgen de verwachtingen. “Eerlijk gezegd zijn we niet heel verbaasd, want dit is exact wat we ook terugzien in onze historische sales data: een duidelijke correlatie tussen het aantal zonuren en de interesse in onze raamdecoratie en zonwering. Weeronline is voor deze actie dus de perfecte partner”, aldus Peter-Jan Melenhorst, manager bij Velux.
Jeroen Waterreus, partnership manager bij Weeronline: "De manier waarop Velux nu een toevoeging biedt aan onze bestaande weercontent is origineel, relevant en effectief. Dat zien we dan ook terug in de cijfers."
Meer informatie
Velux
www.velux.nl