Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Organisatie maakt nieuwe trends voor de komende editie bekend

Naast vaste groep exposanten, ook veel nieuwe namen op Meubelbeurs Brussel

De nieuwe trends van de komende Meubelbeurs Brussel zijn bekend. Zoals elk jaar ontwikkelde Art Director Siegrid Demyttenaere drie thema’s rond de centrale vraag Hoe gaat het met je?. Kernbegrippen zijn harmonie, lichamelijk en geestelijk welzijn, emotioneel geraakt worden, spiritualiteit als tegenhanger van technologie.

De redactie van Wonen360 maakte vorig jaar deze fotoreportage.

De jonge generatie bruist van energie. Zij willen oplossingen creëren die harmoniëren met je innerlijke zelf. Elk thema wordt samengevat in een personage: de Essentialist, de Spiritualist en de Energiekeling. De trends worden in een folder op de site nader toegelicht. Uiteraard hoopt de organisatie dat er zoveel mogelijk belangstellenden de échte producten op de meubelbeurs komen bekijken.

Nieuwe exposanten
Meubelbeurs Brussel kent elk jaar een vast groep exposanten, die jaar na jaar trouw op de afspraak zijn. Zij maken de kern uit van de beurs. Daarnaast is het ook elk jaar uitkijken naar enkele nieuwe namen. De organisatie licht alvast een tipje van de sluier op.
"Zo brengt Joli dit jaar Per/Use mee naar Brussel, een hoogwaardig Belgisch merk van meubelen en woonaccessoires. Ook Fusion Tables toont zich voor het eerst. Zij presenteren tafels, die na het dineren omgetoverd worden in een biljarttafel. Uit Italië zullen Aerre Italia, Homes, Kermes Divani en Vitarelax te zien zijn. Nolte is terug op de afspraak. Femira, Loddenkemper en Germania Werk Krome zijn nieuwe Duitse exposanten. Deense gezelligheid wordt verwacht van Actona Company. Ook het Poolse Sits zal voor het eerst in Brussel te zien zijn. Uit Portugal komt Cacio terug. Het Nederlandse Bijnen nam onlangs Adatto over, en reserveerde daarvoor een extra stand.
Aanvullers voor de hall met slaapcomfort Brussels by Night zijn Health Care Europe (MLily), gekend als sponsor van Manchester United, Dico Möbel en Isbir. Daarnaast wachten verschillende andere topnamen nog op een eigen plekje in deze hall.
Een warme en trendy sfeer vinden we terug in de segmenten Fusion en Boutique in hall 8. Nieuwe namen hier zijn onder andere Moods Collection, PLM Design, Flam &Luce, Profurn, B-Etnika, Antika, Decostar en Quality House."

Ongerustheid
Exposanten en bezoekers waren vorig jaar positief gestemd: het was volgens velen een schitterende editie waarbij de beurs alweer een upgrade kende. Met prachtige standen en mooie collecties. "De internationale en ook de Belgische handel heeft goed aangekocht. Belangrijk was ook dat ze op de afspraak waren, en daar was op voorhand toch wat ongerustheid over. Het totale bezoekerscijfer is lichtjes teruggelopen. Het is geen verrassing dat dit vooral bij de Belgen te merken was, aangezien zij het grootste deel van de bezoekers uitmaken. Bij de twee belangrijkste buitenlandse bezoekersgroepen Nederland en Frankrijk gaan we er zelfs op vooruit! Verder is de beurs opnieuw internationaler geworden, met bezoekers uit 40 landen.

Bezoekers uit 40 landen
De sfeer op de beurs was vorig jaar verrassend positief. "Toch ontsnappen we als beurs niet aan de moeilijke situatie in de meubelhandel en is het totale bezoekerscijfer wat teruggelopen, na een kleine stijging vorig jaar", liet de organisatie na afloop van de vorige meubelbeurs weten. "Verder zet de internationalisering van Brussel zich ook deze editie door. Ten opzichte van 2017 kwamen er meer bezoekers uit het buitenland naar de Europese hoofdstad. Het bezoek uit het buitenland zorgde er dus voor dat het bezoekersaantal dus nog goed meeviel", liet men van afloop van de vorige beurs optekenen.

Lichte daling
In totaal was er in 2018 een daling van het bezoek met 1,76%, of 329 bezoekers minder. "Daarbij weegt het dalende aantal bezoekers uit België het zwaarste door. Toch hebben de aanwezige Belgen én buitenlanders beter aangekocht dan voor de start van de beurs verwacht of gevreesd werd, zo hoorden we van verschillende exposanten waarmee we tijdens de beurs konden praten. Over het algemeen was de eindbalans van de beurs positief. Blijkbaar ziet de meubelhandel de oplossing om uit de impasse te geraken in de vernieuwing van het aanbod. We hopen van ganser harte dat ze daarin slagen, en zijn graag bereid om mee te denken hoe we ook ons aanbod nog beter kunnen afstemmen op hun verwachtingen."

268 exposanten
In totaal waren er in 2018 welgeteld 268 exposanten uit 24 landen. Ze waren met 10 meer dan in 2017, op een iets kleinere oppervlakte. 76 van hen waren nieuw, wat dus maakt dat er heel wat nieuws te rapen viel op deze editie. Het niveau van de standen en collecties was nog maar eens gestegen en een internationale vakbeurs waardig. Het feit dat trouwe exposanten jaar na jaar hun stand upgraden toont ook aan dat een deelname aan de Meubelbeurs Brussel de investering waard is.

Meer informatie:
Meubelbeurs Brussel
www.meubelbeurs.be