“We willen onze klanten de collecties echt laten beleven”

Dôme Deco kijkt terug op geslaagde homeshow

De Homeshows Winter Collection 2019-2020 van Dôme Deco zitten er op. Het team van het lifestylemerk kijkt met tevredenheid terug op de homeshows die verspreid over twee weekenden werden gehouden. Het eerste weekend vond plaats van 16-18 juni en werd druk bezocht. “Van 23 tot 25 juni was de tweede show en ondanks de warmte was het toch een druk en zeer geslaagd event. We hebben veel bestaande én nieuwe klanten mogen verwelkomen”, vertelt Kimberly Friet van Dôme Deco.

Het merk houdt drie keer per jaar een homeshow om de nieuwe collecties te presenteren. In juni wordt de wintercollectie voor het komende najaar getoond, in november volgt de voorjaar/zomercollectie. In maart worden elk jaar de Experience Days gehouden waarin de tussencollectie wordt gepresenteerd.
“Dôme Deco staat voor ‘Cosmopolitan living’. We houden deze dagen om onze klanten de collecties echt te laten beleven. Onze showroom wordt twee keer per jaar totaal veranderd en opnieuw behangen, geverfd en gestyled. Catering is aanwezig voor een hapje en een drankje. In het vlakbij gelegen Hotel Terhills dat door DomeDeco is ingericht kunnen klanten blijven overnachten om het echte Cosmopolitan-gevoel te ervaren. De nieuwe wintercollectie bestaat uit drie thema’s: Authentic, Seductive en Essential”, vervolgt Kimberly.

Authentic
Met de Authentic-collectie richt Dôme Deco zich vooral op ‘craftmanship’. Handgemaakte producten die bestaan uit unieke combinaties van verschillende materialen: ruw steen met glad staal, geoxideerde vazen in verschillende tinten: ‘perfecte imperfections’. De collectie bevat warme, aardse kleuren.

Seductive
De Seductive-collectie is een knipoog naar het luxueuze nachtleven. Glamoureuze ontwerpen voornamelijk in de trendkleuren petrol, paars en goud. Kimberly: “We richten ons steeds meer op de co-working spaces en boardrooms die je steeds vaker gaat zien en wat enorm veel gevraagd wordt”.

Essential
Het derde thema is Essential, dit is een wat strakkere variant.
"Het is een puur thema dat bestaat uit ‘clean lines’, een collectie die bestaat uit het essentiële waar we ons echt thuis kunnen voelen. Zonder te veel opsmuk, maar de ‘Cosmopolitan’ atmosfeer blijft duidelijk herkenbaar”, aldus Kimberly.

Ook bevatten de collecties een groot aantal 'Signature-items', onder andere ontworpen door designers Mike Ruch en Ed van Engelen. Dit zijn voornamelijk grote stukken die in het oog springen: vazen en windlichten in diverse tinten goud en glas.
De eigen geurenafdeling bevat inmiddels vijf verschillende geuren en bestaat uit diverse kaarsen en geurstokjes.

Dôme Deco is ontstaan uit het bedrijf Eurofashion van grondlegger Stefan Verheyen. Hij is 20 jaar geleden begonnen met het verkopen van zijn producten van deur tot deur. Zo’n tien jaar geleden is het huidige merk ontstaan. “We richten ons met Dôme Deco op de projectmarkt en hospitality, maar ook op retail. We volgen de trends op de voet en spelen daar op in. We werken met moodboards. Zo ontstaat er een collectie. Onze interieurstylistes komen desgewenst langs bij de klanten om de volledige styling te voorzien. We bieden een totaalconcept aan. De collecties op de huisshows zijn een voorloper op wat we zullen tonen tijdens Maison & Objet in september en januari. De beurzen in Parijs en Frankfurt (Ambiente) zijn voor ons belangrijke momenten om klanten te ontmoeten en hen uit te nodigen voor de komende homeshow”, besluit Kimberly.

Bekijk hier de volledige fotoreportage.

Meer informatie:
Dôme Deco
Meerkensstraat 42
3650 Dilsen-Stokkem
info@domedeco.com
www.domedeco.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven