Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aandeel van webwinkels steeg wel van 7 naar 15%

'Fysieke badkamerwinkel blijft belangrijk'

De fysieke winkel blijft voorlopig nog het belangrijkste afzetkanaal voor producten in de badkamersmarkt. Dat blijkt uit het meest recente consumentenonderzoek uitgevoerd door Qudata.

Het aandeel van webwinkels steeg van 7 naar 15%, maar is nog steeds 'slechts' een kwart van wat de bricks voor zijn rekening namen. Hier daalde het marktaandeel van 80% naar 68%. Verkopen rechtstreeks van fabrikanten of leveranciers bleef met slechts 5% ongeveer gelijk.

Verreweg de belangrijkste verkoper van badkamers en -producten is Ikea. Al jaren ligt het marktaandeel in hoeveelheid op bijna 22%. Het bedrijf wordt op de voet gevolgd door de grote bouwmarkten in ons land. Ongeveer een derde van het assortiment wordt verkocht via de speciaalzaken.

Het Qudata-onderzoek naar de badkamermarkt is gehouden in mei 2019 onder 3.400 huishoudens waarvan ruim 1.000 de vragen beantwoordden. Het rapport brengt de complete customer journey in kaart.

Bent u geïnteresseerd in dit rapport, vraag dan hier de factsheet aan.

Publicatiedatum: