Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Planten spelen centrale rol in studio landschapsarchitectuur

Studio Lily Kwong heeft voor het cosmeticamerk Glossier een popup-winkel in Seattle ontworpen. De in landschapsarchitectuur gespecialiseerde studio heeft een locatie gecreëerd, waarin planten en de kleuren wit, roze en paars een centrale rol spelen. De winkel beslaat een rechtlijnige, vlakke ruimte van 102 vierkante meter en bevindt zich in de wijk Capitol Hill.

Het ontwerp van de winkel is ontwikkeld door een team van Glossier samen met Lily Kwong. Het team liet zich inspireren door de natuurlijke omgeving van Capitol Hill en het nabijgelegen park. “Met Glossier Seattle wilden we de atmosfeer van het omliggende landschap benaderen. Ook wilden we de tegenstelling tussen natuur en technologie binnen Seattle laten zien”, zegt Kendall Latham van Glossier.

Bij binnenkomst van de popup-winkel is een heldere ruimte te zien, waarin kleine ophopingen van verschillende plantensoorten te zien zijn. De planten groeien op stellages van hout en kippengaas. Een groot deel van de planten komt ook in de omliggende natuur voor. Studio Lily Kwong werkte samen met tuinspecialisten en plantenexperts om ervoor te zorgen dat er genoeg licht aanwezig is en dat er goed voor de planten kan worden gezorgd.

Verspreid over de winkel zijn witte schappen te zien. De schappen zijn rechthoekige houten blokken, die met gemak op verschillende manieren kunnen worden ingezet. De muren van de winkel zijn wit, wat een mooi contrast geeft met de plantenomgeving. Er is verder bij de vormgeving veel gebruik gemaakt van paarse en roze kleurschakeringen, die overeenkomen met de bedrijfsidentiteit van Glossier. Ook bevat de ruimte spiegels aan de muren, die door LED-verlichting worden uitgelicht.

Alle schoonheidsproducten van Glossier zijn in de winkel te vinden, van make-up tot lotions. Er zijn ook exclusieve waterflesjes te koop, waarvan een deel van de omzet naar een lokale instelling voor daklozenopvang gaat.

De winkel in Seattle blijft open tot 7 juli. Eerder opende Glossier een popup-zaak in Miami, waarbij het ontwerp duidelijk was geënt op de art deco-architectuur van die stad. Vorig jaar werden ook popup-winkels geopend in Chicago en San Francisco.

Bron: Dezeen

Publicatiedatum: