Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
RIHO International B.V. in Tilburg bestaat veertig jaar:

Roel Kennis: "We zijn sinds een paar jaar trendsetter met onze baden en badmeubelen"

RIHO International B.V. in Tilburg bestaat 40 jaar. In 1979 startte het bedrijf als producent van zonnebanken. In 1986 maakte het de overstap naar sanitair: acrylbaden en whirlpools. Inmiddels is het al meer dan 33 jaar een toonaangevende sanitairproducent. Het Tilburgse familiebedrijf, waar inmiddels de tweede generatie in de persoon van Tim Jansen de scepter zwaait, heeft sinds 1990 een eigen productiefaciliteit in Tsjechië, waar baden, douchebakken, whirlpools en douchecabines worden gemaakt. Bijna 25 jaar geleden, in 1996 opende RIHO ook nog een fabriek in Diest (België), waar badmeubelen worden gefabriceerd. Naast Nederland heeft de sanitair producerende onderneming ook verkoopvestigingen in België, Duitsland, Tsjechië, Polen, Hongarije en Roemenië 

"Ons bedrijf staat van oudsher bekend om zijn degelijke producten", steekt salesmanager Roel Kennis van wal. "De prijs/kwaliteit én de aftersales zijn bij RIHO altijd dik in orde. We waren niet altijd trendsetter, maar daar is de laatste jaren verandering in gekomen. Op het gebied van baden en badmeubelen lopen we nu zelfs voorop. Sinds een paar jaar hebben we de rol van trendsetter opgepakt. Onze Research & Development-afdeling houdt zich daar intensief mee bezig. Dat moet ook, wil je je als bedrijf staande houden."

"Als fabrikant moet je constant onderscheidend vermogen creëren, vooral ten opzicht van opkomende spelers die niet zelf producen. Dat doe je door met design- en functionele producten te komen, zoals bijvoorbeeld de introductie van een overloop en badvuller in één (zie foto, red.). Dit creëert langdurig onderscheidend vermogen. Wij hebben dan ook een heel breed en diep programma."

RIHO onderscheidt drie productgroepen, te weten: 1. Baden (acryl baden en whirlpools), Solid Surface en thermae baden; 2. Douchen (bakken, vloeren, cabines en wanden); 3. Badmeubelen. "We bewegen ons van het laag tot hoog segment. Onze nieuwste badkamercollectie bijvoorbeeld is Livit, heel hip en helemaal van deze tijd. Deze kenmerkt zich door zijn moderne vormgeving waarmee je eindeloos kunt combineren.
Om langdurig succesvol te kunnen zijn, moet je alle markten kunnen bedienen. Zo hebben we ook designbaden in het exclusieve segment. Maar onze corebusiness bestaat uit de productie van acryl inbouwbaden. Omdat je er comfortabeler in kunt liggen en deze ideaal zijn als je kinderen hebt. Daarnaast hebben we een uitgebreid assortiment vrijstaande acryl baden en het omzetaandeel daarvan neemt sterk toe. Een vrijstaand bad dient vaak als blikvanger. Het comfort is van minder groot belang, het gaat om het mooi vinden."

"Op het gebied van Solid Surface hebben we de grootste collectie baden van Nederland. Die leveren we ook in landen als België, Duitsland en Frankrijk. Aan verschillende ketens en hoogwaardige sanitair winkels", vertelt Roel. "In Nederland bedienen we hoofdzakelijk de retailmarkt. Omdat we veel producten op voorraad hebben, kunnen we ook snel leveren. Onze showroom in Tilburg is overigens op afspraak ook door particulieren te bezoeken. Hier kan men uitgebreid inspiratie opdoen en geïnformeerd worden. Verkoop gebeurt uiteraard altijd via de dealer." 

"Hoe ik de toekomst van RIHO zie? Heel positief. Omdat we verspreid door Europa produceren en leveren, zijn we heel flexibel en kunnen we ook tegen een stootje, mocht het een keer in een bepaald land wat minder gaan. Dat is onze succesformule. Naast het feit dat we in alle segmenten actief zijn. Allemaal pluspunten voor een gezonde onderneming", is Roel van mening.

"Onze speerpunten zijn anno 2019 de ontwikkeling van nieuwe baden, van inbouw tot vrijstaand. Maar ook onze badmeubelen en douchewanden lopen goed. Verder zijn we een belangrijke speler op het gebied van whirlpools. Dat is dan misschien geen absolute groeimarkt, maar in Nederland zijn we een van de specialisten. Dat komt mede doordat we de baden voorzien van leuke gadgets zoals een elektronische touchscreen, een bluetooth verbinding en moodlight (kleurentherapie). Kortom meerdere functionaliteiten in één product, dat heeft toekomst."

Meer informatie:
RIHO International B.V.
Hermesstraat 10
5047 TS Tilburg
info@riho.com
www.riho.com