Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Interieurwinkelketen haalt vooraf gestelde doel: online omzet in eerste jaar voorbij de 2%

Het is deze maand exact een jaar geleden dat interieurwinkelketen CASA internationale thuisleveringen lanceerde. De webshop, die voorheen enkel Click & Collect aanbood, functioneert sindsdien als een volwaardige webshop in België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italië en Nederland. 
De keten blikt hierbij terug op een succesvol eerste jaar thuisleveringen, waarbij de vooropgestelde target - een totale online omzet van 2% - gehaald werd, mede dankzij de wisselwerking met de nog steeds voortgezette Click & Collect-service.

"Er werd met deze thuisleveringen antwoord geboden op een bestaande nood bij de klanten, namelijk het aan huis laten leveren van de grotere stuks. Dit werd ook vanuit de winkels duidelijk aangegeven. In eerste instantie werd thuislevering dan ook aangeboden voor meubilair en tuinmeubilair, de grotere artikelen uit het assortiment van CASA", laat een woordvoerder weten.

Door het succes van het uitleveren van dit productgamma voerde de winkelketen in het voorjaar van 2019 tests uit om extra assortiment toe te voegen en verder te bekijken welke producten goed werken voor thuislevering. "Ook in het najaar van 2019 zullen er opnieuw productcategorieën aan de lijst worden toegevoegd. Zo wordt de webshop stap voor stap verder uitgebouwd, getest en telkens opnieuw geëvalueerd vooraleer verder te groeien."

Tegelijk worden de nodige stappen genomen in de optimalisatie van het verzendproces, zoals betere verpakkingen, snellere doorlooptijd voor leveringen en het inzetten op specifieke leveringscondities voor elk CASA-land.

Deze recente ontwikkelingen vinden plaats in het kader van de vernieuwde commerciële strategie: CASA 20.20, waarbij de keten voluit de kaart van de inspiratie trekt, zowel online, offline als in de winkel. 

CASA is een internationale interieurwinkelketen, met vestigingen in acht Europese landen en 500 winkels, zowel filialen als franchisenemers. Met een aanbod aan decoratieve en functionele interieurartikelen; betaalbare feelgoodproducten in het gamma decoratie- en geschenkartikelen, huishoudtextiel, keukenaccessoires en meubelen voor in en rond het huis.

Meer informatie: www.casashops.com

Publicatiedatum: