Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Die geheel uit surreële illustraties bestaan

Seletti en Toiletpaper creëren excentrieke kasten

Het Italiaanse meubelmerk Seletti heeft een aantal kasten ontwikkeld, die zijn voorzien van illustraties van het magazine Toiletpaper. Toiletpaper is een Italiaans kunstblad, dat geheel uit vaak surreële illustraties bestaat. De kunstwerken die op de kasten van Seletti zijn geplaatst, zijn onder andere in de vorm van een hand die een handvuurwapen vasthoudt, een mond met het woord “shit” op de tanden en een aantal rozen met oogballen in het midden van de bloemen.

De kasten komen zowel in een lage en hoge variant en hebben verder een esthetiek die typisch is voor de jaren ’50 van de vorige eeuw. Volgens Seletti is het voor het eerst dat deze klassieke Scandinavische esthetiek is gecombineerd met het uitzinnige werk van Toiletpaper. “Het is het ideale product om aan zelfs de meest traditionele ruimtes een moderne draai te geven”,  aldus Seletti.

De kasten werden voor het eerst gedemonstreerd tijdens de Milan Design Week van dit jaar. De kasten zijn onderdeel van de collectie Seletti Wears Toiletpaper.

Toiletpaper werd in 2010 opgericht door de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan en de fotograaf Pierpaolo Ferrari. Het blad bevat geen enkel stuk tekst en is uitsluitend gevuld met collages en prenten, die zijn geïnspireerd op moderne reclame, kunstgeschiedenis en religieuze iconografie. Het blad geldt als een ironische reactie op de hyperconsumptie van beeldmateriaal van vandaag de dag.

Bron: Dezeen

Publicatiedatum: