Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Woonwinkelketen wil aantal filialen wereldwijd verdubbelen

Dit jaar viert het bedrijf zijn 40e verjaardag en wil uiteindelijk wereldwijd 5000 filialen openen. De teller staat momenteel op iets minder dan de helft (inclusief die van zusterketen Dänisches Bettenlager). Kortom, de Deense woonwinkelketen Jysk - daar gaat het om - gaat uitbreiden. En flink ook! 

RetailDetail meldt: ''Jysk, het Deense antwoord op het Zweedse Ikea, heeft zopas grote expansieplannen in het Verenigd Koninkrijk ontvouwd. Binnen dit en vijf jaar wil de woonwinkelketen 52 vestigingen in het land, vier keer meer dan vandaag. Nog dit jaar komen er drie bij en voor 2020 zitten er al zes à zeven in de pijplijn. Ook in Ierland voert de keten de forcing: daar opende de groep begin april zijn eerste vestiging en moet de teller al binnen twee à drie jaar op twintig staan. Telkens volgens hetzelfde stramien: geen megastores, maar middelgrote woonwinkels in retailparken in de stadsrand.''

De winkelopeningen maken deel uit van een groter masterplan: Lars Larsen, die de groep 40 jaar geleden oprichtte, mikt op termijn op minstens 5000 vestigingen. Of zoals Jan Bøgh, CEO en president van Jysk Nordic, half april aan zijn medewerkers schreef: "Dat we 40 zijn geworden, betekent misschien dat we geen jong bedrijf meer zijn, maar het betekent niet dat we een status quo hebben bereikt. Integendeel: Jysk is nog steeds een bedrijf met een zucht naar expansie en is erop gebrand om wereldwijd bekendheid te krijgen."

Het is niet bekend welke strategie Jysk gaat gebruiken voor zijn expansieplannen. ''Wel is duidelijk dat de groep binnen Europa voortaan onder één en dezelfde vlag, die van Jysk, gaat opereren. Einde maart heeft de Lars Larsen Group beslist om Jysk Nordic (dat toen 1287 winkels in twintig landen telde) en zusterketen Dänischer Bettenlager (actief met 1283 winkels in zeven landen) te fuseren,'' meldt het Belgische RetailDetail.

Publicatiedatum: