Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tevens online verkoopplatform voor designwinkels, meubelmakers

Nieuwe marktplaats Whoppah biedt eersteklas, tweedehands items voor in huis

Nederland is een nieuwe marktplaats rijker: Whoppah. Volgens de eigenaren "dé slimme eersteklas marktplaats voor tweedehands spullen om een woning om te toveren tot droomhuis. Van kunst tot meubels, van antiek tot modern design, de bezoeker vindt er producten voor elke ruimte in huis."

De startup is mede opgericht door serial entrepreneur Thomas Bunnik en zijn partner Evelien Remmelts.

Dinsdag (21 mei) is Whoppah, onder andere opgericht door serial entrepreneur Thomas Bunnik, gelanceerd. Het brengt een overwegend offline markt van hoge kwaliteit interieur online en biedt gebruiksgemak. Naast een particulier handelsplatform voor tweedehands interieur, is Whoppah er voor zakelijke gebruikers zoals antiekwinkels en internationale kunst- en meubelhandelaren. Woonwinkels kunnen er hun online verkochte retouren en showroommodellen verkopen. Dit sluit aan bij de noodzaak om te verduurzamen en hergebruik van goederen te stimuleren. Met innovatieve toepassingen zoals zoeken aan de hand van een foto, video's in de advertenties, een chatbot en deur tot deur verzekerd transport introduceert Whoppah een new generation marktplaats.

High-end
Het aanbod op Whoppah bestaat uit tweedehands en bijzondere, handgemaakte artikelen en design items van merken zoals Charles Eames, Artifort en Philippe Starck en voldoet aan kwaliteit- en conditie criteria die in-house zijn bepaald. Thomas Bunnik, CEO en medeoprichter: “Onze online shoppers zijn vaak doelgericht; het draait om vindbaarheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Whoppah biedt een high-end aanbod en de technologie helpt shoppers eenvoudig te vinden wat ze mooi vinden. Bovendien wordt iedere klant geïdentificeerd aan de hand van een banktransactie waardoor betrouwbaarheid beter kan worden gewaarborgd.’’

Full-service platform
Het online zoekproces wordt makkelijk gemaakt met technologische innovaties zoals patroonherkenning om artikelen in foto’s automatisch te herkennen. “Als je ergens een mooie stoel ziet, maak er dan een foto van en upload deze in Whoppah. Je ziet dan gelijk of we de stoel of iets vergelijkbaars te koop hebben. Ook maakt Whoppah gebruik van een chatbot die de communicatie met potentiële kopers automatisch afhandelt. Met het verzamelen van hoge kwaliteit items op één plek en technologische innovaties besparen we onze klanten vaak dagenlang zoektijd”, aldus de mede-oprichter.
Whoppah handelt betalingen veilig af binnen de app en biedt ook verzekerd deur tot deur transport aan. Hiermee wil Whoppah tweedehands shoppen net zo eenvoudig maken als nieuwe aankopen doen.

Offline markt
De nieuwkomer bedient niet alleen de consument. Whoppah biedt designwinkels, meubelmakers, kunstenaars, antiquairs en internationale interieurhandelaren een online verkoopplatform. Bunnik: “Nederland is wereldwijd een belangrijk land als het gaat om de handel in design- en interieuritems. Met Whoppah sluiten we hierop aan en bieden we ondernemers een eenvoudig te gebruiken online verkoopkanaal dat aansluit op hun doelgroep.”

De app is te downloaden via de App Store en Play Store. De startup is mede opgericht door serial entrepreneur Thomas Bunnik, bekend als oprichter van online vermogensbeheerder Pritle, en zijn partner Evelien Remmelts. Whoppah is gefinancierd door de oprichters en een groep ervaren ondernemers met een sterke achtergrond in interieur, technologie, e-commerce en finance. Whoppah heeft de ambitie om binnen een half jaar uit te breiden binnen Europa. “Ook onderzoeken we in welk land in Azië wij het beste kunnen starten”, aldus Bunnik.

Meer informatie: www.whoppah.nl

Publicatiedatum: