Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stijl Retail Design verzorgt styling van retailprojecten:

"We helpen ondernemers met concepten die verleiden, verkopen en verbinden"

Stijl Retail Design is een bedrijf dat styling van retailprojecten verzorgt en geleid wordt door Saskia Hogevonder en Mirjam du Maine. "Wij zorgen voor de juiste uitstraling passend bij de merkwaarden van winkels. We helpen ondernemers met concepten die verleiden, verkopen en verbinden. Hierbij zijn een aantal aspecten belangrijk om rekening mee te houden. Kiezen voor een juiste vormentaal, kleurenpallet en materiaal zodat het verhaal van de ondernemer ondersteund wordt op het non-verbale vlak. Daarnaast is het belangrijk om na te denken hoe je de klant in de winkel wil laten bewegen. En het is belangrijk om flexibel te zijn in je presentatie dragers, klanten willen keer op keer verrast worden", vertelt Saskia.

Saskia Hogevonder en Mirjam du Maine van Stijl Retail Design.

Onlangs was het bedrijf betrokken bij de styling van de winkel Teak en Wood in Zundert. "Het fijne aan dit project was dat we er vanaf het eerste begin bij betrokken zijn door eigenaar Clemens Jansen. Clemens is een vakman en importeert al jaren teakhouten meubelen uit Indonesië. Hij weet alles over zijn producten en vertelt daar ook graag met veel passie over. Echter weet hij ook dat styling niet zijn sterkste kant is en precies op dat stuk mochten wij invulling geven. Een nauwe samenwerking, maar met veel vrijheid maakte dat alles goed te sturen was en dat is zichtbaar in het eindresultaat", vervolgt Saskia.

"Wij hebben de collectie in kaart gebracht: teakhouten meubelen. Dit zegt al direct dat de collectie in kleur erg bruin is en in materiaal op het eerste gezicht weinig tot geen onderscheid kent. De uitdaging was om de klant te laten ervaren dat een teakhouten meubel zich in veel interieurs en stijlgroepen thuis voelt. En dat de winkel aantrekkelijk en verrassend is, en de moeite waard is om de ruim 600 m2 meter te bezoeken zonder dat de klant het zou ervaren als een 'bruine' winkel."

"We zijn gestart met vijf stijlcollages te maken die passen in het huidige tijdsbeeld. Deze stijlgroepen hebben we verder uitgewerkt, en de stoelen en banken op basis van vorm ingedeeld in één van de vijf groepen. Daarna hebben we de kleuren en materialen voor de stofferingen gekozen, en passend behang voor elke corner.
Ook maakten we een inkoophulp: een selectie van accessoires en verlichting van verschillende leveranciers, zodat Clemens bij elke stijlgroep de juiste lampen en accessoires kon inkopen.

Al deze voorbereidingen waren noodzakelijk zodat we twee weken voor de opening van de showroom samen met het team van Clemens daadwerkelijk aan de slag konden gaan, behangen, schilderen, plaatsen van de meubels en stylen van de corners", besluit Saskia.

Meer informatie:
Stijl Retail Design
[email protected]
www.stijlretaildesign.nl
www.teakenwood.nl

Publicatiedatum: