Een jaar geleden openden zonder al teveel bombarie de deuren van Dekker Trend Centre (DTC). "Eigenlijk in een zucht én zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven zijn we opengegaan", geeft marketingmanager Ben van Elk aan. Daarmee verklaart hij gelijk de filosofie van producent en groothandel Dekker Zevenhuizen BV, waar "gewoon doen" de boventoon voert. Met hem blikken we terug op de op de bijna 90 jarige geschiedenis van het bedrijf en kijken we vooruit, ook op de trends van 2020 die nu al bekend zijn.
Ben van Elk van producent en groothandel Dekker Zevenhuizen BV.
Iedereen doet gewoon bij Dekker Zevenhuizen én iedereen doet er gewoon zijn werk, waarbij elke werknemer veel eigen verantwoordelijkheid krijgt. Het is ook niet voor niets dat de tweede generatie in de persoon van de 84-jarige Arie Dekker (zie foto), een van de grondleggers van het bedrijf, nog steeds de eigenaar van Dekker is. "Dekker Zevenhuizen is als bedrijf ook heel sociaal. Het is goed voor zijn personeel en klanten. Dat is ook de reden dat veel van de 221 medewerkers al lang bij het familiebedrijf werkzaam zijn", geeft Ben het familiaire gevoel van Dekker Zevenhuizen aan.
Alle noviteiten die op Küchenmeile onder meer in het house4kitchen te zien zijn, verhuizen voortaan na de beurs naar de luxe showroom.
Keukenwerkbladen
Het bedrijf is een kleine 90 jaar geleden opgericht door de vader van Arie Dekker die kleinmeubelen produceerde. In de jaren '70 kwamen daar keukenwerkbladen bij. Zo'n twintig jaar later werd het bedrijf ook groothandel in accessoires voor de keuken en sinds zes jaar voor de badkamer. Op het gebied van keukeninrichting biedt Dekker alles dat nodig is, naast verschillende materialen maatwerkbladen biedt Dekker ook kranen, Selsiuz kokenwaterkranen, verlichting, afvalsorteersystemen, achterwandsystemen tot spoelbakken. "Alles verkopen we, behalve apparatuur en keukenkastjes", geeft Ben aan. Ook voor de badkamer heeft het bedrijf een totaalassortiment.
Het Dekker Trend Centre speelt in op de behoefte om trends en materialen te kunnen zien, voelen en ervaren.
Marktleider
Iedereen die werkzaam is in de woon- en interieurbranche, kent het bedrijf als een van de toonaangevende ondernemingen op de Nederlandse woonmarkt. Het familiebedrijf is specialist in het bewerken van hoogwaardige materialen tot maatwerkbladen voor de keuken en badkamer. "Daar zijn we marktleider in", geeft Ben aan. "Wekelijks vliegen er duizenden de fabriek uit. Het is dan ook onze corebusiness."
De producten worden uitsluitend geleverd aan zakelijke afnemers, zoals keuken- en sanitairspeciaalzaken, bouwmarkten, architecten, projectafnemers en interieurbouwers. Die kunnen dus sinds een jaar inspiratie opdoen in het DTC. "We wilden onze klanten, zowel bedrijven die onze producten verkopen als consumenten die door onze retailers worden doorgestuurd, het wow-gevoel laten zien en voelen. In de showroom kan dat; hier staat de allernieuwste collectie en kan iedereen zich laten inspireren. Ook vinden er op deze locatie regelmatige trainingen plaats."
In het DTC wordt de klant ondergedompeld in de keuken- en badkamertrends van dit moment.
Over de grens
Dekker Zevenhuizen heeft in Nederland een groot marktaandeel. Om verder te groeien en de wordt onder aanvoering van de gedreven directeur Leo van der Velde meer dan ooit over de grens gekeken. Het bedrijf telt drie fabrieken waaronder een in Zweden. De producten worden inmiddels ook in landen als België, Duitsland en Engeland aan de man gebracht. Dat moeten er op termijn meer worden.
Op de begane grond de laatste ontwikkelingen op keukengebied.
Interieur-trendwatcher
Elk jaar wordt voor de laatste trends gebruik gemaakt van de kennis van interieur-trendwatcher Monique van der Reijden van Trend Compass. Wat op dit moment in het DTC staat, weerspiegelt de huidige interieurtrends. Ook voor 2020 staat al een en ander in de steigers. Vlak voor House4Kitchen zullen we de nieuwe trends kenbaar maken. Dit jaar zijn dat Raw Rituals en New Classic, waarbij alles draait om het gebruik van natuurlijke materialen en dat op een monumentale manier. Volgend jaar staat Holy Rock centraal. Het is een doorvertaling van het monumentale, kerkelijke gevoel zoals je dat nu terugziet bij keukens en in badkamers. Er is nog een tweede trend, maar die houd ik voor me. In augustus houden we hierover een presentatie, dan kom je maar terug", besluit Ben.
Op de eerste verdieping is een ruime vide die volledig gewijd is aan sanitairproducten en -trends. Denk aan marmer, beton, zwarte kranen, frameworks badmeubels, baden en maatwerkwastafels.
Dekker Trend Centre is een 900 m2 grote showroom op het eigen terrein van de producent-groothandel. Het dient als inspiratiehuis van vijf merken. Naast Dekker Zevenhuizen zijn dat Pitt cooking, Wave, Steel en Arpa. Deze vijf innovatieve Nederlandse bedrijven werken al jaren hecht samen.
Meer informatie:
Dekker Zevenhuizen
Nijverheidscentrum 2
2761 JP Zevenhuizen
www.dekkerzevenhuizen.nl
info@dznet.n