Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Exasun wint Best Innovation Award op vakbeurs Solar Solutions

Onderscheiding voor gekleurde zonnepanelen

Voor de tweede keer wint Exasun Solar Solutions’ Best Innovation Award. Dit jaar met de Terracotta X-Tile, gekleurde zonnepanelen die perfect passen op of tussen oranje dakpannen. Volgens de vakjury gaat Exasun hiermee ‘de verrommeling van het Nederlandse dak tegen’.

Exasun’s medeoprichter Jan-Jaap van Os is blij met de onderscheiding: “Deze award laat zien dat esthetiek een steeds belangrijker issue wordt. Veel mensen vinden de gebruikelijke panelen niet mooi en dat staat de energietransitie mede in de weg. Met onze laatste innovatie de Terracotta X-Tile laten we zien dat zonnepanelen ook mooi kunnen zijn. De Best Innovation Award is eerder in 2015 aan ons uitgereikt; het werd wat ons betreft hoog tijd om weer te winnen. We zijn dan ook blij dat de jury onze innovaties is blijven volgen. Uiteraard gaan we verder met de ontwikkeling van mooie, betrouwbare zonnepanelen die bovendien betaalbaar zijn. Exasun blijft innoveren.”

“Gekleurde panelen passen uitstekend in Nederlandse markt”
De jury is lovend over de oranje zonnepanelen. Samengevat vindt ze dat gekleurde panelen uitstekend passen in de Nederlandse markt en daarmee ‘verrommeling op het Nederlandse dak’ wordt tegengegaan. Jan-Jaap: “Ik denk dat de jury problemen signaleert waar wij oplossingen voor zoeken én gevonden hebben: weerstand wegnemen tegen zonnepanelen op daken en in parken.”

Tenslotte meldt de jury: “Er is volop aandacht voor het belangrijke issue: vermindering van de opbrengst door het aanbrengen van kleur. Exasun werkt hard om de meerprijs van 10 tot 15% en het opbrengstverlies van 20% te verlagen. Zo is het bedrijf er al in geslaagd om met de kleur grijs een opbrengstverlies van slechts 6% te realiseren. Deze innovatie is een belangrijke stap. Men mag nog niet op de lauweren rusten. We zijn er nog niet.”

Meer informatie: www.exasun.com

Publicatiedatum: