Voor Piet Hein Eek is het net als bij elk ander bedrijf heel belangrijk dat mensen zijn producten kopen. "Daarvoor moeten ze deze producten eerst leren kennen. Al jaren zeg ik dat onze beste reclame is door te vertellen wat we maken. We zijn immers een creatief maakbedrijf, dat eigenlijk heel bijzonder is in tijden waarin arbeid meer en meer naar lagelonenlanden is verplaatst of door computergestuurde machines wordt verricht. Bij ons is dat niet zo. Wij maken alles zelf op best mooie machines maar toch echt met de hand."
Piet Hein Eek gaat het vanaf heden anders doen
"De ontwerpen zijn volledig toegespitst op het zo efficiënt mogelijk maken van enkele stuks of kleine aantallen omdat we eenvoudigweg geen grote aantallen verkopen. We maken geen grote aantallen van eenzelfde ontwerp maar juist veel verschillende ontwerpen. Wat dus eigenlijk heel erg dankbaar is om te laten zien."
Laatst keek hij op zijn eigen nieuwspagina en opeens viel hem iets op: "Hoe hebben we zo stom kunnen zijn? Hoe ver ik ook terugkeek, niet één keer zag ik een bericht waarin een nieuw product exclusief aandacht krijgt. Hoogstens werd er een beursdeelname aangekondigd met bij het bericht een PDF waarin meerdere nieuwe producten te zien zijn.
Dat gaan we dus anders doen. Vanaf nu krijgt elk product of project zijn eigen nieuwsbericht en als de lezer wilt zien wat we de laatste tijd gedaan en gemaakt hebben dan is over een tijdje de nieuwspagina, zoals je zou mogen verwachten, de aangewezen plek om te kijken. En als we hier maar lang genoeg mee doorgaan is over een tijd nieuws oud en is wat we lang geleden hebben gemaakt ook te vinden op de nieuwspagina. Om alvast een beetje een beeld te creëren hebben we een beetje vals gespeeld en met terugwerkende kracht wat nieuws ingevoegd", meldt Piet Hein Eek in een blog op zijn website.
Zakfauteuil The Chair is een van de nieuwste producten.
Meer informatie: www.pietheineek.nl