Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Landelijke dekking winkelketen Reimarkt

Reimarkt is een winkelketen met vijf vestigingen waar verenigingen van eigenaren (VVE), woningeigenaren en -huurders duurzaam wonen kunnen kopen met als doel energiebesparing en verduurzaming van de woningmarkt. Reimarkt heeft sinds kort een nieuwe website waarmee de keten landelijk dekkend is geworden. In drie stappen kunnen woningeigenaren via het onlineplatform aan de slag met zonnepanelen, dak- en muurisolatie, dubbel glas en meer. De verschillende producten kunnen gecombineerd worden in slimme pakketten. Klanten zien direct wat het product kost en wat het oplevert.

Reimarkt is een initiatief van architecten- en onderzoeksbureau KAW, dat zich met haar architecten, onderzoekers en adviseurs inzet voor stedelijke, ruimtelijke en sociale vernieuwing, en al meer dan 40 jaar duurzaam opereert.
KAW bedacht Reimarkt omdat de huidige initiatieven die de verduurzaming van de woningmarkt moeten versnellen, niet aanslaan bij het grote publiek. Reimarkt kwam tot stand in samenwerking met KUUB, een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk, die toekomstige bewoners helpt een kwalitatief droomhuis te bouwen voor een eerlijke prijs.

Reimarkt biedt met de nieuwe site en winkels in Groningen, Den Bosch, Enschede, Zoetermeer en Hoogeveen een uitgebreide productlijn aan, die ontwikkeld werd vanuit principes als klantwaarde en woongenot. "Duurzaam wonen als het kopen van een nieuw paar schoenen: je ziet wat je krijgt, kunt alternatieven vergelijken en de prijs staat er op. Voor iedere woning liggen er kant-en-klare oplossingen in het schap, van warmtepompen en Nul-op-de-meter woningen tot het eerdergenoemde dubbel glas, isolatie en zonnepanelen", laat een woordvoerder van Reimarkt weten.

Dat de verduurzaming van de woningmarkt nog niet erg aanslaat bij het grote publiek komt volgens KAW omdat de mogelijke besparing en de voordelen niet duidelijk zijn, er geen overzichtelijk en integraal aanbod is en de financiering onhelder is.

Volgens Reimar von Meding, directeur KAW, is de bouwkolom van oudsher het tegendeel van klantbewust. "De bouw verkoopt wat ze maakt in plaats van wat relevant is voor de gebruiker. Om daar uit te komen, hebben wij Reimarkt langs retail-principes geleid en klantbewust ontwikkeld. Met dit initiatief wordt voorkomen dat energiebesparing alleen een optie is voor de elite. Voor een grote groep Nederlanders met een laag inkomen zijn de energielasten steeds lastiger te dragen. Maar juist in arme wijken met slecht geïsoleerde, naoorlogse woningen, waar verduurzaming het hardst nodig is en waar soms zelfs sprake is van een vicieuze cirkel van energie-armoede, kan energiebesparing op weinig interesse rekenen. Met een Reimarkt maak je woningverduurzaming voor iedereen bereikbaar. We creëren renovatiekoorts in de stad door op verschillende plekken ín de wijken aanwezig te zijn met een tijdelijke Pop-Up Store: een gerenoveerde voorbeeldwoning waar mensen de resultaten kunnen zien en voelen", besluit Von Meding.

Meer informatie:
Reimarkt
klantenservice@reimarkt.nl
www.reimarkt.nl
www.kaw.nl

Publicatiedatum: