Geert-Jan Smits, directeur van Flinders:

"Het is niet van deze tijd dat we meubels produceren die bestemd zijn voor de afvalberg"

"We hebben een mooi doel gesteld", zegt Geert-Jan Smits, directeur van Flinders: "Over vijf jaar willen we minimaal een miljoen huishoudens voorzien hebben van onze duurzame producten. Dat is een mooi streven, gewoon een stip op de horizon die staat. De komende jaren gaan we hieraan aandacht schenken in de webshop, in onze winkels en tijdens adviesgesprekken met klanten. Want laten we eerlijk zijn: het is niet meer van deze tijd dat we meubels produceren en verkopen die aan het einde van de rit bestemd zijn voor de afvalberg."

"Als je er over na gaat denken", zo vervolgt hij, "dan is de woonbranche een de meest vervuilende industrieën. Flinders wil graag een rol spelen in het aanbieden van duurzame designproducten. Daarbij willen we gebruik maken van bestaande grondstoffen en na einde levensduur die ook weer hergebruiken", vertelt Smits, wiens bedrijf is genomineerd voor de Shopping Awards Vakprijzen in de categorie Home & Living, waarover Wonen360 woensdag 13 maart jl. berichtte.

Deze vakprijs beloont bedrijven die hoog scoren op kwaliteit van online activiteiten, kanalen op een juiste manier integreren en die het afgelopen jaar een bijzondere stap voorwaarts hebben gezet. "Op het gebied van de customer journey (het inspelen van marketeers op de weg die de klant - ook wel prospect genoemd - legt naar beslissen van een aankoop, red.) hebben we onze online inspiratie- en adviesomgeving aangepast. De bezoeker krijgt nu veel meer advies,  tips en wooninspiratie. Daar hebben we mooie stappen ingezet, denk ik."

Bijzonder
Die gedachtegang wordt bevestigd middels mooie cijfers, want Flinders heeft door genoemde verbeteringen een groei van meer dan 30% doorgemaakt. "Een klant koopt eens in de tien, vijftien jaar meubelen. Gebleken is dat mensen behoefte hebben aan kennis en inspiratie. Binnen de woonbranche is dat lastig te verkrijgen. Wij geven ze nu standaard veel tips en het nodige advies. Daar hebben we de nodige slagen in gemaakt", aldus Smits. "Overigens ook op logistiek gebied. Als de klant een product in het winkelmandje legt, kan hij al zien wanneer het geleverd wordt. En dat in tijdschema's van twee uren. Dat is wel bijzonder", vindt Smits.

Enthousiasme
Woonwinkel Flinders heeft voor de te winnen award concurrentie van Goossens en Wehkamp. De awardwinnaar wordt donderdag 28 maart bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Shopping Awards in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. "Of wij die award gaan winnen? We zijn samen met twee andere ongelooflijk mooie bedrijven genomineerd, dus daar ga ik geen uitspraak over doen. Als Flinders doen we het zo goed mogelijk, met veel plezier en enthousiasme. We gaan zien of dat voldoende is. Het is in ieder geval een mooie eer", vindt Geert-Jan Smits.

Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 36.000 designproducten kunnen vinden. Het is de missie van Flinders om design voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf heeft een webshop, een woonwinkel in Zaandam, een designstudio in Gent en een café in Groningen. Flinders is in 2017 door het Financieele Dagblad genomineerd voor de FD Gazellen Awards als snelst groeiende bedrijf van Nederland en in 2018 is het bedrijf verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. Bij het bedrijf werken momenteel 106 medewerkers.

Meer informatie:
Flinders BV
www.flinders.nl


Publicatiedatum :
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven