De Rabobank heeft 7,5 miljoen geïnvesteerd in online bloemenbezorger Bloomon. De bank gelooft in het businessmodel en de strategie van het opkomende bloemenbedrijf. Mede-oprichter Patrick Hurenkamp tegen BNR: ''Investeerders geloven in ons verhaal, nu hebben we ook het vertrouwen van een grote bank die bekend staat om de agrisector.''
Hurenkamp gaf aan dat de Rabobank op zoek is naar vernieuwing in de bloemensector en daarom zijn bedrijf omarmt. De CEO van de Rabobank belde naar Bloomon om te zeggen dat ze heel graag in het bedrijf wilden investeerden. Niet bestemd voor de verdere groei, maar als investering in het platform waarin Bloomon een samenwerking aangaat met kwekers.
Foto: Bloomon
Hurenkamp tegen BNR: ''De belangrijkste stap - en dat is een breuk ten opzichte met hoe de traditionele keten werkt - is dat wij een jaar van tevoren met kwekers plant. Aangeven welke trends we zien, de kleuren, de soorten, de vormen die we nodig hebben en vrij kort voor we die uitleveren die bloemen van ze ontvangen. Zo weten kwekers nu al wat met kerst de vraag van Bloomon is. Dit levert tot 40 procent minder afval in de gehele keten op.''
Bloomon is momenteel al actief in zes verschillende landen; Nederlander, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken.