Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Herstructureringen en nieuwe benoemingen in de verkoop

Bulthaup focust zich op binnenlandse markt

Met herstructureringen en nieuwe benoemingen in de verkoop richt Bulthaup zich opnieuw sterk op de binnenlandse markt van Duitsland. In de toekomst zullen de Duitse Bulthaup-partners ondersteund worden door twee salesmanagers, één voor het noorden en één voor het zuiden. Daarnaast zullen een nieuwe Regional Sales Manager en een Retail Marketing Manager ondersteuning bieden.

"Onze distributie is in een constant proces van verandering. Dit is onontbeerlijk vanwege de enorme veranderingen in consumentengedrag, distributie en digitalisering in de 21e eeuw. De veelzijdige expertise van het nieuw gevormde team, met een mix van ervaren en nieuwe Bulthaup-medewerkers, zal onze partners in de toekomst optimaal ondersteunen", aldus Marc O. Eckert, managing partner van het bedrijf.

Markus Barduna, die in de afgelopen 14 jaar verschillende functies in de Bulthaup-verkoop heeft bekleed en sinds 2013 algemeen verkoopmanager is geweest, zal zich als hoofd van Noord richten op de kerngebieden van NRW, Hamburg en Berlijn. Het doel is om tegelijkertijd de verkoopactiviteiten in Noord-Duitsland te versterken en uit te breiden. Tim Thyson, die al 19 jaar bij Bulthaup werkt, is nu verantwoordelijk voor de directe verkoop van de Bulthaup-winkels in München, Hamburg en Frankfurt en voor Zuid-Duitsland, waar hij zijn jarenlange ervaring inbrengt.

Ter ondersteuning van het Sales Management voor Zuid kon het bedrijf begin dit jaar Jürgen Rehberg als Regional Sales Manager verwelkomen. Hij heeft een sterk netwerk in Zuid-Duitsland en heeft als geschoolde meester-timmerman een grote affiniteit met het vakmanschap van het premiummerk en brengt merkkennis en verkoopervaring uit zijn eerdere functies bij sauna- en spafabrikant Klafs in.

Daarnaast zal Audrey Bouquet-Cantin, die eerder werkte voor premium merken zoals Juvena van La Prairie Group en Graf von Faber-Castell, de Duitse partners van Bulthaup op de POS meer gerichte en individuele ondersteuning bieden. De partners kunnen gebruik maken van hun ervaring op het gebied van verkoopbevordering op de POS, het vergroten van de lokale naamsbekendheid en het werven van nieuwe klanten.

In de laatst gepubliceerde geconsolideerde omzet van 139,4 miljoen (vóór aftrek van de verkoopkortingen) in het boekjaar 2017 kwam het binnenlandse aandeel uit op 19 procent, met een exportratio van ongeveer 81 procent, net als in het voorgaande jaar.

Rond de jaarwisseling van 2019 werd bekend dat Bulthaup zich had afgescheiden van reeds lang bestaande partners in Duitsland. Een prominent voorbeeld is Bora-eigenaar Willi Bruckbauer, die een grote Bulthaup-studio in Rosenheim exploiteerde en nu van premium leverancier is veranderd ten gunste van Eggersmann. Een ander voorbeeld is Mark Duggan met zijn atelier op de Prinzregentenplatz in München, dat nu naam maakt als Poggenpohl-dealer.

Eigenaar Marc Oliver Eckert heeft zich in de zomer van vorig jaar zeer positief uitgelaten over de status quo van het bedrijf: "Bij Bulthaup verwachten we de komende jaren nog steeds een positieve ontwikkeling in omzet en resultaat op een hoog niveau."

Bron: www.moebelfertigung.com