Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Remco van der Leij van Puhlmann, Cabanaz, The Zoo & Zuperzozial:

"We zitten bovenop de trends, bedenken alle producten zelf én blijven vernieuwen"

Capventure is een innovatief Nederlands ontwerpbureau en groothandel. Aan het roer van dit bedrijf, opgericht in 2002, staan Maaik Clewits en Remco van der Leij. Capventure is de bedenker van vier verschillende merken, te weten: Puhlmann, Cabanaz, The Zoo en Zuperzozial. Deze worden in meer dan 25 landen verkocht. "Ooit zijn we als relatiegeschenkenbureau begonnen", vertelt Remco. "Ons eerste product was een cap (hoed). Dat vonden wij een ontzettende adventure. Zo is onze bedrijfsnaam Capventure ontstaan. Vrij snel daarna zijn we de retail ingegaan: collecties ontwerpen en die vervolgens afzetten."

V.l.n.r. Greta Wielenga, Suzanne Koops, Eveline van Wieringen, Susanne Wunderer, Remco van der Leij, Sabine Fischer, Ulrike Bellmann en Maaik Clewits.

De producten zijn volgens Van der Leij betaalbare must-haves voor iedereen en verkrijgbaar in cadeaushops, warenhuizen, woon- en keukenwinkels en webshops. "De B2B is intussen meer een zijtak geworden, woonwinkels e.d. worden meer vanuit onze huidige vier collecties bediend", geeft hij aan.

Puhlmann was ooit het eerste merk dat op de markt werd gebracht. Dat heeft een ruime diversiteit aan interieuraccessoires. Het assortiment varieert van kleurrijke krukjes voor jong en oud tot tijdschriftenrekken, waarop Van der Leij erg trots is. ""Frame-9, zo heet het rek, heb ik tien jaar geleden ontworpen. Je kunt het als sieraad in huis hangen, vullen met covers van magazines om zo te laten zien wie je bent."
De collectie van Puhlmann zorgt voor een uitdagend en creatief samenspel van design en functionaliteit. De producten zijn modern en trendy. "Kwaliteit, stijl en functionaliteit zijn de belangrijkste basisprincipes van de collectie."

Cabanaz is het merk voor retro en stijlvolle keuken- en woonaccessoires. "Het geeft een beetje de jaren fifties beeld", legt Van der Leij uit. De collectie biedt een gevarieerd assortiment producten met een herkenbare vintage uitstraling.  . 

The Zoo is een merk vol knotsgekke accessoires. "Vooral gericht op kinderen en jonge mensen", legt de creatief directeur uit. "Het zijn vrolijke hebbedingetjes, leuk om cadeau te geven of om zelf te houden..." Het uitgangspunt van The Zoo-collectie is om een kleurrijke beestenboel samen te stellen waarvan je een glimlach krijgt op je gezicht. The Zoo-familie is inmiddels uitgebreid met allerlei verschillende beestjes en figuren.

"Zuperzozial is sinds 2011 op de markt en heeft de ambitie om producten te creëren die op een simpele, slimme manier onze wereld respecteren", gaat Remco verder. "Milieubewust ontworpen maar zoveel meer dan functioneel: eigentijdse producten die net zo stijlvol zijn als duurzaam.
Wat de collecties van Zuperzozial met elkaar gemeen hebben is dat ze gemaakt worden met de toekomst in gedachte. Zeker in het begin was het een baanbrekend product. Het is een composiet dat voor 70 a 80% uit plantenvezels bestaat. Daar wordt een kunsthars aan toegevoegd, om het product vorm te geven. Het was ooit een flinke stap voorwaarts in de ecowereld. Waren we vernieuwend in. Het heeft even geduurd voordat deze collectie geaccepteerd werd, maar intussen is het een van de belangrijkste collecties die we hebben. Zijn we ook het meeste trots op, vanwege het ecologische verhaal", aldus Remco

Outsourcing
Opvallend is dat zijn bedrijf veel uitbesteed. Het is outsourcing dat de klok slaat, van het opslaan van producten in een magazijn tot de logistiek aan toe. Een strategische keuze, want zo hoeven de medewerkers (vijf in getal) zich alleen maar bezig te houden met waarin ze goed zijn: creatief zijn én verkopen. "We zitten altijd bovenop de trends, bedenken alle producten zelf en zullen altijd blijven vernieuwen. Daar maak ik me druk om.
Aan de verkoopkant blijven we onze systemen voortdurend automatiseren. Verder hebben we nog een webshop voor de retail die zijn we verder aan het uitbouwen dankzij onze voortschrijdende inzichten."

Meer informatie:
Capventure BV   
Van Leijenberghlaan 199-E  
1082 GG  Amsterdam
tel +31 20 644 65 53   
www.capventure.com
info@capventure.com