Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Merkintegratie gaat een aantal voordelen opleveren"

Ook Keramag verdwijnt van de sanitairmarkt

Afgelopen dinsdag (26 februari) werd al bekendgemaakt dat merknaam Sphinx ophoudt te bestaan. Naar nu blijkt, geldt dat ook voor Keramag, dat vanaf 1 april 2019 geïntegreerd wordt in het merk Geberit. Vanaf 1 april 2020 wordt dit proces voortgezet met het merk Sphinx.  

"Als toonaangevend bedrijf in de Europese sanitairbranche zet Geberit zich in voor de continue doorontwikkeling van sanitairproducten, productieprocessen en distributiemethodes", legt een woordvoerder uit. "Al bijna 150 jaar staat de naam Geberit voor innovatie, betrouwbaarheid, functionaliteit en hedendaags comfort in de badkamer. Met de verwerving van Sanitec in 2015 en de daarmee gepaard gaande overname van een groot aantal keramiekmerken, heeft Geberit zijn activiteiten uitgebreid naar badkamerproducten. In Nederland was Sanitec de eigenaar van B.V. De Sphinx Maastricht met de merken Sphinx en Keramag. Door de overname zijn Sphinx en Geberit één bedrijf geworden onder de naam Geberit B.V. Om in de toekomst zakelijke doelgroepen en consumenten nog beter en efficiënter te kunnen bedienen, wordt vanaf 1 april 2019 het merk Keramag geïntegreerd in het merk Geberit en vanaf 1 april 2020 wordt dit proces voortgezet met het merk Sphinx. 

Noodzakelijk
Na drie jaar succesvol als één bedrijf te functioneren zet Geberit de volgende stap: het samenvoegen van de merken tot één merk Geberit. "Dit is noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn."
Volgens het bedrijf gaat deze merkintegratie verschillende voordelen opleveren. Genoemd worden:
- Een optimale service omdat informatie sneller en gemakkelijker toegankelijk wordt. 
- Meerwaarde genereren door optimaal op elkaar afgestemde producten, die probleemloos kunnen worden gecombineerd.
- Vereenvoudigde logistiek waardoor de beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid van onze artikelen worden vergroot.
- Innovatiekracht versterken doordat we meer capaciteit hebben voor de ontwikkeling van vernieuwende producten.
- De integratie van de keramiekmerken zal zowel zakelijke klanten als consumenten meer duidelijkheid verschaffen en bijdragen aan een efficiëntere samenwerking met de zakelijke partners.

Meer informatie:
Geberit
www.geberit.nl

Publicatiedatum: