Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Renson wint voor de vijde keer de Trends Gazellen

CEO Paul Renson: "De groei van ons bedrijf danken we aan het feit dat we blijven innoveren"

Renson heeft voor de vijfde keer de Trends Gazellen Award gewonnen. Het familiebedrijf is uitgeroepen tot Ambassadeur van West-Vlaanderen in de categorie grote bedrijven. Woensdagavond (20 februari) nam een delegatie de prijs in ontvangst.
De Trends Gazellen zetten de snelst groeiende ondernemingen in de bloemetjes. "In het verleden viel die eer al drie keer te beurt aan onze ventilatie-bedrijfstak. Dit jaar komt Renson Sunprotection-Screens ofwel onze afdelingen zonwering en outdoor living voor de tweede keer als winnaar uit de bus. Vijf keer winst op 18 Trends Gazellen-edities is niet alleen iets om mee uit te pakken, het is voor ons ook de bevestiging dat we na 110 jaar nog steeds groeien en onszelf blijven heruitvinden en dit boezemt onze klanten vertrouwen in", laat een woordvoerder weten.

De redacties van Trends en Tendances selecteren naar jaarlijkse traditie en voor elke provincie zo’n 200 Trends Gazellen op basis van hun groeicijfers, en dat in drie categorieën: kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Voor West-Vlaanderen voert Renson ‘Sunprotection-Screens’ (met daaronder de business units ‘sunprotection’ en ‘outdoor living’) dit jaar het klassement in die laatste categorie aan, nadat het ook in 2015 al met de prijs aan de haal ging (toen nog in de categorie middelgrote onderneming). 

Innoveren
“De groei van ons bedrijf danken we aan het feit dat we blijven innoveren,” verklaart Paul Renson (CEO van de Renson-groep) dit succes. “’There’s no speed limit on innovation’, noemt hij het zelf: we hebben heel veel aandacht voor onderzoek en ontwikkeling en nog steeds hebben we meer ideeën dan capaciteit om die uit te werken. Als pionier in windvaste doekzonwering hebben we zo bijvoorbeeld altijd een streepje voor. We denken mee met onze klanten naar de oplossingen die ze nodig hebben om oververhitting binnenshuis tegen te gaan, mét oog voor design en energiezuinigheid.”

Renson Concept Woning
“Huizen worden compacter en beter geïsoleerd. Samen met steeds grotere raampartijen, zorgt dat ervoor dat de warmte die binnen zit niet meer terug naar buiten kan,” legt Bram De Bruyne (business unit manager sunprotection – Renson) verder uit. “Dynamische Fixscreen buitendoekzonwering voorkomt dat serre-effect en zorgt er samen met intensieve ventilatie via nachtkoelingsroosters voor dat de binnentemperaturen ook op warme dagen draaglijk blijven. Het mooiste voorbeeld daarvan is onze ‘Renson Concept Woning’ in Waregem, die in de praktijk aantoont dat je een moderne eengezinswoning ook zonder energieverslindende airco koel kan houden in de zomer.”

Wereldwijde opmars
Maar de stevige groeicijfers heeft Renson Sunprotection-Screens dus vooral te danken aan de wereldwijde opmars van de business unit ‘outdoor living’. “Dit is dan ook een mooie erkenning voor het volledige team dat er een erezaak van maakt om onze positie als Europees marktleider wereldwijd uit te bouwen", klinkt Dieter Heyman (business unit manager outdoor bij Renson) trots. “Wat begon met terrasoverkappingen is intussen trouwens geëvolueerd naar een totaal outdoor concept met ook carports, gevel- en tuinelementen dat we – samen met verschillende toonaangevende merken in de sector – verder willen uitrollen in ons nieuwe ‘outdoor experience center’ in De Prijkels, een 10-tal km verderop langs de E17.

Heel fier
Heel 2019 lang mag Renson Sunprotection-Screens zich in ieder geval ‘Trends Gazelle Ambassadeur voor de provincie West-Vlaanderen’ noemen, “en daar zijn we heel fier op,” besluit Paul Renson. “Ik geloof dan ook dat we die mooie groei in zonwering en outdoor living kunnen verder zetten, waarbij het vooral de mensen zijn die het verschil maken. We zijn daarom steeds op zoek naar extra medewerkers die hier mee hun schouders willen onder zetten."

Bij familiebedrijf Renson staat alles in het teken van Creating Healthy Spaces; voor gezond en comfortabel wonen, leven en werken. De nadruk ligt bij het bedrijf op duurzame totaaloplossingen die natuurlijke elementen als daglicht en lucht op een intelligente manier inzetten voor een gezond binnenklimaat in woningen, appartementen, kantoren, scholen en zorginstellingen.

Meer informatie:
Renson
Industriezone 2 Vijverdam
Maalbeekstraat 10
B-8790 Waregem
+32 56 62 71 11
www.renson.eu