Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wordt op 13 maart officieel geïntroduceerd in München

Koplampen BMW staan model voor verlichtingscollectie

De Duitse ontwerper Bernhard Dessecker heeft voor het Nederlandse merk Moooi een nieuwe verlichtingscollectie gecreëerd. De collectie heeft de naam Iconic Eyes en is geïnspireerd op de koplampen van BMW-auto’s. De verlichting worden gekenmerkt door een ovale vorm en verschillende lenzen. De set bestaat uit verschillende LED-lampen die een sfeervolle gloed verspreiden. Iconic Eyes komt in twee varianten, namelijk de 85 en de 161, waarbij de getallen verwijzen naar het aantal lampen in beide varianten.

Dessecker werkte al in 2013 aan zijn concept voor Iconic Eyes, waarbij hij zich liet inspireren door de Duitse auto-industrie. Prototypes van Iconic Eyes trokken al langer aandacht op plekken waar deze stonden geïnstalleerd. Met Moooi worden de lampen nu echter op grote schaal op de markt gebracht. Iconic Eyes is de eerste creatie die uit de samenwerking van Dessecker en Moooi is ontstaan.

Iconic Eyes wordt op 13 maart in het Nationaal Museum van Beieren in München officieel geïntroduceerd. Tijdens de Creative Business Week van München wordt een speciaal evenement georganiseerd, dat wordt bijgewoond door Dessecker, Moooi-oprichter Marcel Wanders en de directeur van het museum, Frank Kammel.

Meer informatie:
Moooi
www.moooi.com 

Publicatiedatum: