Met de sterk groeiende online detailhandelomzet en de terugloop in passantenaantallen in de fysieke winkelstraten is het devies: pak de consument als je kan! Maar waar en wanneer winkelt die consument dan? En op welke kleine veranderingen zouden ondernemers moeten inspelen om toekomstbestendig te zijn? Bureau RMC heeft het uitgezocht. Volgens het retailadviesbureau zijn de lessen van de laatste jaren duidelijk: “Rendement uit het verleden biedt geen garantie voor de toekomst”.
Shoppers hebben steeds minder geduld, willen meer gemak en goed bediend worden. FOTO PIXABAY.COM
RMC heeft aan de hand van de druktedata van haar Citytraffic-sensoren de belangrijkste trends van 2018 van de fysieke shopper op een rij gezet en komt met het volgende advies. "Consumenten winkelen veel online en zullen dat in de toekomst zeker niet minder gaan doen. Voor de fysieke winkel geldt: pak de consument als je kan. De shopper is goed voorbereid, waardoor het voor winkeliers goede kansen biedt voor een hogere conversie en bonbedrag. Maar realiseer wel dat shoppers steeds minder geduld hebben, meer gemak willen en goed bediend willen worden. Bouw een band op met de consument, zowel on- als offline."
Het volledige artikel is te lezen op de site van rmc.nl
Meer informatie:
Bureau RMC
B.2 Building
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam
+31 (0)20 6535588
info@rmc.nl